A Mazda mérnökei módosításokat végeztek az ötajtós 3-ason, a projekt lefolyása alatt leginkább a biztonsági funkciók fejlesztésére összpontosítottak, mintsem a küllemre.

2020-as Mazda 3

A japán autógyártó 2003-ban vezette be a modellt, amely azonban csak 2004-ben jelent meg a kínálatban. Jelenleg 2019-et írunk, ez pedig a Mazda számára nem jelent mást, minthogy ebben az évben vált a 3-as a vállalat legkeresettebb autójává, hiszen több, mint 6 millió példányt értékesítettek belőle.

Mazda 3 hátsó lámpa

Kezdve a szedánnal, a Mazda i-Activsense vezetéstámogató funkciói minden kivitelben alapfelszereltségként megtalálhatók, korábban ezt csak a ferdehátú Mazda 3-asokban kínálták, azok esetében is feláras extraként. Az i-Activsense technológia segíti a vezetőt a potenciális kockázatok felismerésében ezáltal csökkentve a balesetek lehetőségét. Az automata fényszórók és az esőérzékelő is felkerült a standard felszereltségek listájára, csakúgy, mint a például a matt árnyalatú első hűtőrács, a 16 colos könnyűfém kerekek, a kárpitozott ülések és az elektromosan összecsukódó tükrök.

2020-as Mazda 3 hátulról fotózva

A Mazda 3 ferdehátúja i-Activ összkerékhajtást, valamint az ismert Apple CarPlay és az Android Auto infotainment technológiákat kapja. Az enteriőr műbőr ülőfelületekkel és ajtópanelekkel, bőrbe burkolt kormánykerékkel és váltógombbal, automata kétzónás klímaberendezéssel gazdagodik. Kívül esőérzékelő ablaktörlők, fekete fém első rács, hátsó tetőspoiler, és 18 hüvelykes könnyűfémfelnik kerülnek az autóra.

Az új, biztonsági alapfelszereltségek természetesen dobnak a 3-as kivitelek bevezető árán. A szedán indulóára 500 dollárral (kb. 150 000 forint) ugrott meg a 2019-es árakhoz képest, körülbelül 6,7 millió forint. Az összkerékhajtású modellek 25 020 dollárárról (kb. 7,5 millió forint) indulnak. Fontos kiemelni, hogy a szedán modellek kizárólag hatfokozatú manuális váltóval lesznek elérhetőek.