2020. február 06. | 12:14

A Magyar Közút fellép az utakat rongáló járművek ellen.

A jellemzően Ausztria és Szlovákia felől érkező túlsúlyos kamionok egy része fennakad a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hálóján. A társaság a tranzitútvonalak mentén ellenőrző pontokat létesített azért, hogy kiszűrje és bemártsa az utakat jelentős mértékben rongáló járműveket.

A megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek már nem állíthatók meg a határon, ez a helyzet a schengeni akadály megszűntével állt elő.

„Így megesik, hogy egy Hollandiában indult, túlsúlyos kamion egész Európát büntetlenül átszelve végül csak itt, Magyarországon kénytelen fizetni a szabálytalanságáért” – magyarázta Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója.

A Magyar Közút 22 helyen 32 mérőállomást működtet, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem százszázalékos, de persze Magyarországon belül közlekedhetnek olyan túlsúlyos fuvarok, amelyek egyetlen mérőállomást sem érintenek az útjuk során.

Az MK munkatársai a gyanús kamionokat kiszedik a forgalomból, majd azokat megmérik. Ha arra szükség van, akkor azonnal értesítik az adóhatóságot vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.

„Három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében” – mondta Szerencsi a Világgazdaságnak.

Az autós világ legérdekesebb híreit az Alapjárat hírműsorában találod.