2020. február 06. | 11:48

Tavaly az olaszok 11 %-os nyereség-csökkenést könyvelhettek el a korábbi 46 %-os nyereséget követően.

A Ferrari 3,76 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el a tavalyi évben, ez 10 %-os növekedést jelent és túlszárnyalja az előzetes 3,5 milliárdos forgalmat - olvasható az MTI közleményében. A bevételek és a profit azonban nem húzták kölcsönösen egymást, ugyanis utóbbi nettó 699 millió eurót ért el, ez 10%-kal kevesebb a korábbi évben tapasztalthoz képest.

Ugyanakkor a Ferrari 10 ezernél is több autót értékesített, ami pedig csaknem 9,5%-kal több a 2018-as számoknál. A legnagyobb piacra, Európába, a Közel-Keletre és Afrikába összesen 4895 autót adott el, míg Kínába, Hongkongba és Tajvanra 836 autót szállítottak. Az amerikai kontinensre 2900 autót importáltak.

Emellett az olaszok zsinórban második évben végeztek a Brand Finance listájának élén, vagyis ismét a világ legerősebb márkaneve lett. 2019-ben 94,8 pontot ért el a maximális 100-ból, ezzel a McDonald’s, Coca-Cola, Lego és Disney elé került. Továbbá, az értéke 9%-kal emelkedett és már 9,1 milliárd dollárnál tart, ez többek közt a pozitív eladási számoknak és a márkanév globális ismertségének köszönhető. Tavaly öt új modellel is előrukkoltak, többek közt az F8 Tributóval és az SF90 Stradaléval. A termékek eladását segítené a Giorgio Armani Grouppal való együttműködés is.