Az érintett autók a hátrameneti asszisztens funkciótól is elesnek.
Mivel a félvezetők globális hiánya továbbra is fennáll az autóiparban, a BMW az előzetes termelési ütemterv fenntartása érdekében érintőképernyő nélküli autók értékesítésébe kezd Amerikában.
A BMW a chiphiány miatt számos új autójából kiveszi az érintőképernyőt, erről az amerikai BimmerFest számolt be először, a hírt később az autógyártó is megerősítette. Arra már láttunk példát, hogy egy-egy cég korlátozta vagy szüneteltette a termelést az üzemeiben, de az érintőképernyő száműzése egy új szint, és elég meglepő húzás, ez az eszköz ugyanis alapfelszereltségnek számít az új autókban.
A BimmerFest posztja (amit azóta töröltek) szerint a 3-as és 4-es sorozat mellett az X3-as, az X4-es, az X7-es és a Z4-es modelleket érinti a dolog, melyek a hátrameneti asszisztens funkciótól is elesnek. A bejegyzés szerint az érintőképernyő nélkül szállított autók 500 dolláros jóváírást kapnak. Vásárláskor az ügyfélnek alá kell írnia egy űrlapot a márkakereskedőnél, amellyel elismeri, hogy tud a funkció hiányáról.
Az érintőképernyő hiányában a felhasználóknak másra kell hagyatkozniuk. A változtatás nem érinti a BMW iDrive infotainment rendszerének funkcionalitását, amely szintén a középkonzolon található forgótárcsával vezérelhető. A kaliforniai Santa Mariában található BMW márkakereskedés internetes értékesítési vezetője, Jonathan Shafer elmondta, minden jel arra mutat, hogy utólagosan nem tudják majd beszerelni az érintőképernyőt az eladott járműbe.
Az érintőképernyő nélküli autók jelenleg a BMW amerikai Spartanburg-i gyárában futnak le a gyártósorokról. Nem a bajor márka az első, amely a chiphiány miatt kénytelen szűkíteni az opciós listáját. Nemrég az Autocar megtudta, hogy a Ford a Puma modellt különböző vezetőtámogató funkciók nélkül kínálja, míg a Volvo átmenetileg visszavágta a biztonsági funkciók mennyiségét az XC60-as modellben.