Classic autók a 2019-es AMTS-en - Galéria

Közzétéve:
2019-03-26, 14:17

Az AMTS „F” pavilonjában minden évben életre hívják a patinás veterán és oldtimer klasszikusokat, ezeket mutatom meg most neked!

A hétvégén lezajlott a 2019-es AMTS, ahol első ízben az Alapjárat szerkesztősége is tiszteletét tette. Az „A” pavilonban rendeztük be a saját kis sarkunkat egy Lexus LC500h és egy Mercedes-AMG GT S társaságában. (Ha már AMG, bennfentes információkat osztok meg veletek: a héten az AMG GT S-sel forgatunk, meglátjuk mit tud az 510 lóerő! A videót keressétek majd YouTube csatornánkon a sok másik tesztvideó mellett!)

Mindkét autó nagy népszerűségnek örvendett, viszont a Lexus jobban vonzotta a csodálkozó tekinteteket, talán a merész, sárga színének köszönhetően. Alapjáratos kerettel ellátott fényképeket is készítettünk rólatok, ezeket a képeket Facebook oldalunkon találjátok! Volt nyereményjáték minden nap más-más kérdésekkel, popcorn-t osztogattunk és élő DJ-s zenével is készültünk nektek, már, amikor lehetett hallani, hiszen a nagyszínpad időnként elnyomta a muzsikánkat.

Lada 1500

Szombaton délben indultam ki a helyszínre a Keleti Pályaudvartól és több mint 1 órát álltam a dugóban olyan tömeg volt az utakon. Az „A” pavilonban pénteken még elviselhető volt a tömeg, viszont szombaton annyira megtelt, hogy levegőt sem lehetett kapni odabent. Operatőr kollégámmal gyorsan át is slattyogtunk az „F” pavilonba, ahol a Classic Automobil Show mesés veteránjai sorakoztak egymás mellett.

Mercedes bálna

Immáron negyedik éve, a MAVAMSZ szervezésében tematikusan mutatkoztak be a patinás veterán és oldtimer modellek, amiknek többsége muzeális minősítéssel rendelkezik, a nagy túljelentkezés miatt jutott néhány klasszikus a „G” csarnok standjára is. Dr. Néveri István az eseményt megelőzően elmondta, hogy a 40 tagszervezettel és közel 500 taggal működő egyesület több ezer autóból válogatta össze az AMTS-en kiállított modelleket, ebből következik, hogy idén is nagy hangsúlyt fektettek a klasszikus és közönségcsalogató különlegességekre.

Alfa Romeo GTV

A Mercedes-sor a Mercedes-Benz Classic Magyarország egyesületnek volt köszönhető, a háború előtti modellekkel kezdték a bemutatást, majd a 80-as évek közepén megjelent bálna kupéval zártak. Arról már a C5 Aircross hazai sajtóbemutatóján is említést tettem, hogy a Citroen 2019-ben ünnepli 100 éves jubileumát, így a hazai importőr és a Citroen klub kooperációjából egy 7-9 autóból álló különleges standdal tisztelegtek a francia márka előtt.

A Veterán Zsiguli Egyesület és az amerikai autók különlegességeit tavaly is imádtam, ahogyan most is. Az „F” pavilonban, eggyel mellettünk, oldtimer rallye Porsche 911-es és a veterán versenyek ikonjaként ismert 356-os mellett Lancia Fulvia, Mercedes-Benz W107, egy youngtimer Suzuki Swift Sport és a Janis Brundza-féle Lada VAZ 2105 VFTS is látható volt.

Lamborghini Espada

A 3800 négyzetméteren terpeszkedő tárlat egyik legnagyobb attrakciója számomra a Lamborghini Espada volt. Az 1968-78 között gyártott 4 személyes Grand Touring Coupé-ból három sorozatban, mindössze 1217 darab készült, 3,9 literes V12-es erőforrása 325 lóerőt produkál. Marcello Gandini a Bertone szárnyai alatt alkotta meg ezt a mesés formát, ami a Countach megjelenéséig a márka legnépszerűbb modellje volt.

Vitathatatlanul megelőzte a korát, a hatalmas üvegfelületekkel rendelkező hátsó rész izgatóan néz ki, a hátsó lámpatestek felett elhelyezett hosszúkás üveg panel és az alattuk elhelyezkedő őszinte kipufogóvégek teljesen levettek a lábamról, nem beszélve a Camagnolo magnézium felnikről.

Espada AMTS

A másik érdekesség, amire felkaptam a fejem, az nem volt más, mint egy targatetős Ferrari 308 GTS a középen elhelyezett V8-assal. Az 1975 és 1985 között készülő sportkocsi a Dino 246 GT-t és GTS-t váltotta, 1985-ben pedig a 328-as követte. Az európai verzió 240 lóerőt hozott ki a 2.9 literes, duplatorkú Weber karbikkal ellátott motorból. A targatetős változat az 1977-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, az európai változatok 1981-ig szárazteknős kenéssel működtek, a GTS-ből 3219, a GTB-ből 2897 darab készült 1975 és 1980 között.

Ferrari 308 GTS

Szemünk nem unatkozott tehát az idei AMTS-en sem, igaz, ahogy telik-múlik az idő egyre inkább hígul a mezőny, de szerencsére több volt az igényesen elkészített, nagy becsben tartott jármű, mint a sufniban tuningolt darab. És ezt a rendezvény javára írhatjuk. Kérdés, hogy vajon mikor jutunk el arra a szintre, mint mondjuk az Ausztriában minden évben megrendezésre kerülő Wörthersee GTI Treffen, ahol tavaly csak és kizárólag elsőrangú tuning- és rommá ültetett autókkal találkoztunk. Egyszer biztos, de az nem jövőre lesz.

További autós hírek

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

A felvétel egy autós találkozón készült. Az autó sofőrje egy kanyarban rúgta el a több, mint 500 lovas Mercedes – AMG C63s- nek....

Az M7-es autópályán, Pákozd térségében vontak intézkedés alá a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályának munkatársai 2019. október 14-én...

Egy nap kétszer is lefényképezett a traffipax egy személygépkocsit a 47-es számú főúton, mert az autó vezetője jelentősen túllépte a megengedett sebességhatárt. A...

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság M43-as Autópálya Alosztályának járőrei 2019. október 12-én délelőtt egy bolgár honosságú autószállító trélert ellenőriztek a Kéthalmi pihenőhelyen. A tengelysúly...

Kapcsolódó írások

2019. március 20.
Pénteken startol az Automobil és Tuning Show, amely a legnagyobb autós fórum Magyarországon
2019. március 25.
Ismét eltelt egy borús, téli szezon és a motorosok mellett a féltett szabadidő és projekt autók is kigurulnak a sötét garázsból
AMTS 2017: Videós összefoglaló az autócsodákról!
2017. március 31.
Az idei Automobil & Tuning Show aktív résztvevője volt az Alapjárat csapata. Stábunk videofelvételt készített az Európa 15 országából érkező autócsodákról.
Kisfiú ül az autóban, mellette pedig két hostess az AMTS fesztiválon
2018. december 26.
Genf, Tokió, Detroit, New York, Balatonfüred. Mi a közös ezekben a városokban? Mindegyikük helyszínül szolgál egy kiemelkedő autós eseménynek 2019-ben (is)!