2020. április 22. | 14:34

A Suzukit előzte meg az új autók keresettségi listáján.

Miközben a válság egyre inkább begyűrűzik az autópiacra is, az eladási statisztikákban találni érdekes részleteket. Márciusban idehaza 14,3 százalékos visszaesés volt tapasztalható a forgalomba helyezések tekintetében az egy évvel korábbihoz képest, az áprilisi adatok pedig nagy valószínűséggel még aggasztóbbak lesznek.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint 2020 márciusában 55 százalékos visszaesés volt tapasztalható az európai újautó-piacon 2019 márciusához képest. Ami az első negyedévet illeti, ott 25,6 százalékos csökkenést mutatnak a számok. A magyarországi helyzet tekintetében Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elképzelhetőnek tartja az 50 százalékos visszaesést is májusban. A Totalcar kutatása szerint annak ellenére, hogy rém gyenge a forint, egész jó ajánlatokat lehet kifogni az autószalonokban, hiszen a válság miatt néhány helyen lejjebb mentek az új autók árai.

Más okból is érdekes 2020 első negyedéve, hiszen a magánszemélyek újautó-vásárlásai megnövekedtek. A Datahouse statisztikái szerint összesen 33 ezer autó került forgalomba az első három hónapban, amelynek 45 százaléka magánszemélyhez volt köthető. Ez az arány 2019 azonos időszakában mindössze 39 százalék volt.

Szintén érdekes, hogy a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross visszaszorult a keresettségi listán, immáron a Dacia Lodgy a legnépszerűbb modell Magyarországon a magánvásárlók körében. Ennek több oka is van, egyrészt eleve olcsó modellről van szó, másrészt a 7 üléses kivitelekre állami támogatás is kérhető. 2020 első három hónapjában összesen 1418 darab Lodgy talált gazdára (ebből 1414 volt 7 üléses), egy évvel korábban csak 335 darabot mutattak a Datahouse statisztikái az első negyedévben. A második a Toyota Yaris a népszerűségi listán, míg a harmadik a Renault Clio.