A német gépjárműipar egyik ellenőrzője, a KBA folyamatosan vizsgálja a Mercedes által gyártott járműveket, hiszen fennáll a veszélye annak, hogy „csalószoftvert” alkalmaznak egyes dízel modellekben. A Daimler néhány típus forgalmazását ideiglenesen fel is függesztette a helyzet tisztázásáig, hiszen már így is eurómilliós bírságokkal néznek szembe.

A gyártó közleményben mondta el, hogy komoly feladatot jelent nekik az új emissziós előírásoknak való megfelelés, amely bizony negatívan befolyásolja a bevételszerzésüket nem csak az extra kiadások miatt, hanem a büntetések miatt is. Az emissziós előírások értelmében a gyártóknak flottaszinten kell egy bizonyos szén-dioxid szint alatt maradniuk, így kerülhető el a bírságok kiszabása. A benzines és dízel modellek mellett tehát a Mercedes is számos plug-in hibrid és tisztán elektromos modellt kezd bevezetni, hiszen ezzel valamelyest visszabillenthető a „mérleg nyelve”.

Daimler-Mercedes logo

A Daimler vezetősége létrehozott egy hat főből álló bizottságot, amely csak a kibocsátási problémákkal foglalkozik. A BloombergNEF előrejelzései szerint a Mercedes több mint 1,5 milliárd eurós (majdnem 507 milliárd forint) bírságra számíthat 2020-ban és 2021-ben a szén-dioxid kibocsátási normák túllépése miatt. Ezt úgy kerülhetik el, ha 2021-re az eladásaik 10 százalékát tisztán elektromos modellek teszik ki, amely mutató egyébként 2019-ben 2,8 százalék volt.

A flottaemisszió mértéke Európában 137 gramm volt 2019-ben a gyártónál, a Daimler pedig 103 grammra szeretné ezt leszorítani 2021-re. A jelenlegi koronavírus-probléma is jelentős bevételkiesést eredményez a vállalatóriásnál, hiszen a kínai piac komoly tényező az autóiparban. Azt azonban még nem tudják megbecsülni, hogy mekkora lesz a veszteség a járvány miatt.