Debütált a 8-as Golf, vajon marad az európaiak kedvence?

Közzétéve:
2019-10-25, 12:30

A márka büszkesége a nyolcadik generációs modell, melyet nem Frankfurtban lepleztek le, bemutatóját Wolfsburgban tartották.

A valaha sorozatgyártásba helyezett Volkswagen modellek közül a Golf az egyik legismertebbnek és legnépszerűbbnek nőtte ki magát. A vállalat a 2019. október 24-ei bemutató során útjára indította a nyolcadik generációt, melynek egyik különlegessége az elektromos kiegészítés.

Az alábbi videón az Mk8 Golf lezajlott bemutatóját kísérheted figyelemmel:

A Frankfurti Autószalon nagy befutója az ID.3-as elektromos autó volt. A gyártó feltehetőleg tudatosan nem állította ki mindkét újdonsült modelljét ugyanabban az időben, hiszen az ID.3-nak és az újgenerációs Golfnak egyaránt osztatlan figyelmet szántak.

A kocka azonban megfordul, amint az értékesítésről esik szó. Az ID.3-at ugyan még a Golf előtt mutatták be, viszont csak 2020 második felében érkezhet meg a kereskedésekbe. Ezzel szemben a Golf, amelynek leleplezésére a napokban kerítettek sort, 2019 végén már számos európai kereskedésben megtalálható lesz. Az Egyesült Államokban a Golf GTI és a Golf R modellek lesznek beszerezhetők!

Volkswagen Golf Mk8 szemből

Az új Golf stílusos és naprakész megjelenést képvisel. Valójában méreteiben nem sokat változott a kifutó modellhez képest, kissé megnyújtották, hasmagasságát pedig valamivel közelebb helyezték az aszfalthoz, és milyen jól tették! Légellenállási együtthatója 0,28-as érték alá helyeződött.

A kerekded orrészt az angyalszárnyakra emlékeztető, sportos megjelenésű fényszórók hangsúlyozzák. A futurisztikus kialakítású lámpatestek alatt hatalmas száj tátong. Az oldalsó visszapillantók aprócskák, jól passzolnak a karosszéria formavilágához.

VW Golf Mk8 fényszóró

Az autó hátulja is egyben van, több újdonság is felfedezhető rajta. Ilyen például a csomagtérajtón elhelyezett, egyedi betűstílusú „GOLF” típusjelzés, amit viszont negatívumként élek meg az nem más, mint a kipufogók hiánya. A kipufogóvégeket ugyanis egy egybefüggő krómelem helyettesíti, ami természetesen modern benyomást kelt, de én szívesebben látnék kézzel fogható csöveket ott alul.

VW Golf Mk8 hátulja

Az európai piacon változatlan motorkínálattal szolgál az új Golf. A vállalat igyekszik a technológiai változatosság aranyútján maradni, a modell benzin, dízel, valamint hibrid meghajtással lesz elérhető. A vevők rendelkezésére a jól ismert 1,0 literes, három hengeres, 90 és 110 lóerős TSI benzinmotortól kezdve, az 1,5-ös, négyhengeres, 130 és 150 lovas TSI egységen át a 48V-os mild-hibrid rendszerig minden rendelkezésre áll.

Volkswagen Golf nyolcadik generáció oldalnézetből

Az 1,6 TDI motor már nem szerepel a palettában, azonban, ha lehet úgy fogalmazni, az egységet egy korszerű 2,0 literes TDI helyettesíti, esetenként 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel.

És itt még mindig nincs vége…

A GTD verzióról sem szabad megfeledkezni, amelyben egy 200 lóerős TDI erőforrás lesz, a GTI 40-nel többet teljesít majd, a Golf R pedig a megtestesült csoda lesz a maga 330 lóerejével!

VW Golf Mk8 plug-in hibrid

Ezen felül, a vevőket teljes mértékben összezavarva, két plug-in hibrid verzió is készül az Mk8 Golfból, ezek 204, illetve 245 lóerősek lesznek, sőt, egy földgáz-üzemű TGI is beférkőzött a sorba. Az összkerékhajtás nem is kérdés, természetesen abszolválható!

VW Golf Mk8 beltere

Mit rejt a cserebogár?

A megújult hatchback belteréről eddig még nem esett szó, de ami késik, nem múlik. A cikk végére tudatosan hagytam egy csattanót, ami az erőátviteli rendszerben teljesedik ki. A jó hír az, hogy a sofőr maga lesz az, aki a kapcsolást kivitelezi, ugyanis a Volkswagen olyan hatfokozatú manuális váltót fejlesztett a járműhöz, amely a bemutatón elhangzottak szerint csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

hétfokozatú duplakuplungos váltó VW Golf Mk8

Ezenfelül egy hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó is készül a modellhez.

VW Golf Mk8 műszerfal berendezés

Az Európába érkező modellben számos vezetéstámogató funkció dukál, sőt, a cél az, hogy a Golf esetében minél kevesebb alkalommal legyen szükség a slusszkulcsra, a vállalatnál szeretnék ezt okostelefon-applikációval helyettesíteni.

Kapcsolódó írások

1980-as VW Golf Mk1 modell egy parkolóban, féloldalról
2020. október 21.
Ritka darab keres új tulajdonost magának. Teljesen megkímélt, nagyon jól karbantartott modell.
2022-es Volkswagen Golf R féloldalasan szemből
2020. november 05.
A 320 lóerő, a 420 newtonméter és a Drift Mode is az alapfelszereltség része.

További hírek