A márka büszkesége a nyolcadik generációs modell, melyet nem Frankfurtban lepleztek le, bemutatóját Wolfsburgban tartották.
A valaha sorozatgyártásba helyezett Volkswagen modellek közül a Golf az egyik legismertebbnek és legnépszerűbbnek nőtte ki magát. A vállalat a 2019. október 24-ei bemutató során útjára indította a nyolcadik generációt, melynek egyik különlegessége az elektromos kiegészítés.
Az alábbi videón az Mk8 Golf lezajlott bemutatóját kísérheted figyelemmel:
A Frankfurti Autószalon nagy befutója az ID.3-as elektromos autó volt. A gyártó feltehetőleg tudatosan nem állította ki mindkét újdonsült modelljét ugyanabban az időben, hiszen az ID.3-nak és az újgenerációs Golfnak egyaránt osztatlan figyelmet szántak.
A kocka azonban megfordul, amint az értékesítésről esik szó. Az ID.3-at ugyan még a Golf előtt mutatták be, viszont csak 2020 második felében érkezhet meg a kereskedésekbe. Ezzel szemben a Golf, amelynek leleplezésére a napokban kerítettek sort, 2019 végén már számos európai kereskedésben megtalálható lesz. Az Egyesült Államokban a Golf GTI és a Golf R modellek lesznek beszerezhetők!
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Az új Golf stílusos és naprakész megjelenést képvisel. Valójában méreteiben nem sokat változott a kifutó modellhez képest, kissé megnyújtották, hasmagasságát pedig valamivel közelebb helyezték az aszfalthoz, és milyen jól tették! Légellenállási együtthatója 0,28-as érték alá helyeződött.
A kerekded orrészt az angyalszárnyakra emlékeztető, sportos megjelenésű fényszórók hangsúlyozzák. A futurisztikus kialakítású lámpatestek alatt hatalmas száj tátong. Az oldalsó visszapillantók aprócskák, jól passzolnak a karosszéria formavilágához.
Az autó hátulja is egyben van, több újdonság is felfedezhető rajta. Ilyen például a csomagtérajtón elhelyezett, egyedi betűstílusú „GOLF” típusjelzés, amit viszont negatívumként élek meg az nem más, mint a kipufogók hiánya. A kipufogóvégeket ugyanis egy egybefüggő krómelem helyettesíti, ami természetesen modern benyomást kelt, de én szívesebben látnék kézzel fogható csöveket ott alul.
Az európai piacon változatlan motorkínálattal szolgál az új Golf. A vállalat igyekszik a technológiai változatosság aranyútján maradni, a modell benzin, dízel, valamint hibrid meghajtással lesz elérhető. A vevők rendelkezésére a jól ismert 1,0 literes, három hengeres, 90 és 110 lóerős TSI benzinmotortól kezdve, az 1,5-ös, négyhengeres, 130 és 150 lovas TSI egységen át a 48V-os mild-hibrid rendszerig minden rendelkezésre áll.
Az 1,6 TDI motor már nem szerepel a palettában, azonban, ha lehet úgy fogalmazni, az egységet egy korszerű 2,0 literes TDI helyettesíti, esetenként 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel.
És itt még mindig nincs vége…
A GTD verzióról sem szabad megfeledkezni, amelyben egy 200 lóerős TDI erőforrás lesz, a GTI 40-nel többet teljesít majd, a Golf R pedig a megtestesült csoda lesz a maga 330 lóerejével!
Ezen felül, a vevőket teljes mértékben összezavarva, két plug-in hibrid verzió is készül az Mk8 Golfból, ezek 204, illetve 245 lóerősek lesznek, sőt, egy földgáz-üzemű TGI is beférkőzött a sorba. Az összkerékhajtás nem is kérdés, természetesen abszolválható!
Mit rejt a cserebogár?
A megújult hatchback belteréről eddig még nem esett szó, de ami késik, nem múlik. A cikk végére tudatosan hagytam egy csattanót, ami az erőátviteli rendszerben teljesedik ki. A jó hír az, hogy a sofőr maga lesz az, aki a kapcsolást kivitelezi, ugyanis a Volkswagen olyan hatfokozatú manuális váltót fejlesztett a járműhöz, amely a bemutatón elhangzottak szerint csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Ezenfelül egy hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó is készül a modellhez.
Az Európába érkező modellben számos vezetéstámogató funkció dukál, sőt, a cél az, hogy a Golf esetében minél kevesebb alkalommal legyen szükség a slusszkulcsra, a vállalatnál szeretnék ezt okostelefon-applikációval helyettesíteni.