2023. április 21. | 22:44

A kínai közösségi média felhasználói szerint az autógyártó munkatársai a promóciós jégkrém osztogatás során előnyben részesítették a külföldi látogatókat a hazaiakkal szemben.

A Weibo kínai közösségi oldalon támadás indult a Mini ellen a jelenleg is zajló Sanghaji Autószalonon történtek miatt. A felhasználók állítása szerint az autógyártó munkatársai a promóciós jégkrém osztogatása során előnyben részesítették a külföldi látogatókat a kínaiakkal szemben.

A BMW égisze alá tartozó vállalat a hivatalos Weibo csatornáján kiadott közleményben elnézést kért a történtek miatt. Szerintük az eset a nem megfelelő belső szervezés miatt alakulhatott ki, a jövőben pedig nagyobb hangsúlyt fektetnek a munkatársak képzésére.

A diszkriminatív bánásmód kapcsán a „BMW Mini” lett az egyik leggyakrabban keresett téma a kínai közösségi felületen. A mai napig már több mint 93 millióan látták a bejegyzéseket, záporoztak is a negatív hozzászólások szép számmal.

Egy helyszínen készített videón látszik, ahogy két kínai munkás azt állítja a helybéli látogatóknak, hogy kifogytak a jégkrémből, majd pillanatokkal később egy külföldinek adnak a hűsítő édességből.

Egy bennfentes állítása szerint az incidens idején a látogatóknak szánt 300 darab jégkrémet már kiosztották, a felvételen szereplő külföldi pedig a BMW egyik alkalmazottja volt. A fagylaltospultban dolgozókat az autógyártó egyébként csak erre a rendezvényre szerződtette, ők nem állnak a vállalat állandó alkalmazásában.

Oliver Zipse, a BMW igazgatótanácsának elnöke korábban hangsúlyozta, számukra rendkívül fontos a kínai piac, tulajdonképpen az autóik számos tulajdonságát az ázsiai ország ihlette.

MINI