2022. március 10. | 14:51

Oly sok dolog mellett a gyártási költségek is elszállóban vannak.

A Magyar Suzuki Zrt. felfüggeszti a Magyarországról Oroszországba és Ukrajnába irányuló autóexportot. A cég most azt vizsgálja, hogyan tudná más piacokon keresztül fenntartani a tervezett termelési volument. A cég kommunikációs vezetője arra is utalt, hogy az új Suzukik esetében árnövekedés következhet be.

Suzuki S-Cross
Fotó: Suzuki

A Vitara és a tavaly bemutatott új S-Cross is a vállalatcsoport egyetlen európai gyáregységében készül, amit aztán a világ különböző térségeibe (Európa, Dél-Amerika, Ázsia, Óceánia) exportálnak.

A Suzuki közölte, hogy évente mintegy 10 ezer autót szállít Oroszországba és Ukrajnába, és a tervezett termelési volumen fenntartása érdekében más piacokra próbálja áthelyezni az érintett megrendeléseket. A magyar leányvállalat honlapján elérhető legfrissebb adatok alapján a kelet-európai régió az éves export nagyjából tizedét teszi ki.

„Vállalatunknak nincs közvetlen első körös (Tier 1) beszállítója az érintett területeken. Azonban folyamatosan figyelemmel kísérjük a teljes ellátási láncot. A globális chiphiány, az emelkedő energiaköltségek és a forint gyengülése mind-mind hatással van az autógyártással járó költségekre. Mindent megteszünk a kiadások optimalizálása érdekében, egy bizonyos pont után azonban ezek a többletköltségek, vagy legalábbis egy részük, az új autók áraiban tükröződhetnek” – nyilatkozta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.