2018. október 03. | 15:44

A Párizsi Autószalon az az esemény, ahol minden év őszén számos autógyártó kíván tetszelegni legújabb modelljével, tanulmányautójával a nagyközönség előtt. Ezúttal egy Ferrari Monza még gazdára is lelhet!

Minden évben, amikor beköszönt az ősz, csupán két dologra lehet gondolni: a Frankfurti, illetve a Párizsi Autószalonra. Utóbbi 2018. október 4 és 14-e között zajlik, azonban az első sajtónap már 2-án, kedden szerepet kapott.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A kiállítók közt sorakozik természetesen a Ferrari is, az olasz sportautógyártással foglalkozó vállalat elvitte bemutatni a Monzát. A rossz hír csak az, hogy az autó baromi drága. Összességében 1,85 millió dollárt, vagyis több, mint 500 millió forintot kell kipengetni érte, de láthatóan akadnak olyan ügyfelek, akiknek még ez sem okoz gondot.

Ötszáz millió forint bizony nem kevés pénz, sőt ezekután már bátran kijelenthetem, hogy a Ferrari Monza bizony egy példány azok közül, melyekre még a gatyád is rámenne! Egy családon belüli példával élve, az F12-es utódja, a Ferrari 812 Superfast a 2017-es év elejére készült el, árát tekintve pedig (, ha egyáltalán ilyet ki lehet jelenteni méregdrága sportautók esetében) jóval kecsegtetőbbnek hangozhat a Monzáénál. Ha szeretnél egy 812 Superfastot, 263 000 fontot, azaz kicsivel több, mint 95 millát kell összekapirgálnod érte.  

Ezen továbbra sincs miért meglepődni, hiszen ez a szegmens így működik. Továbbá az ügyfelek nem csak, hogy rendelkeznek ennyi pénzzel, ha arról van szó, képesek még vetekedni is egy ilyen autóért.

Szintén ment a harc azon megrendelők közt, akik anno nem kaptak helyet a limitált számban gyártott LaFerrari kupé (499 db), valamint a nyitott tetős kivitel, az Aperta (209 db) listáján. Ám a legutolsó Apertát egy Magyarországon élő, kanadai milliárdosnak végül mégiscsak sikerült megkaparintania több, mint 2,5 milliárd forintért. A 2018 szeptemberében bejelentett „Icona” projekt keretein belül az olasz márka kifejezetten limitált kiadású hipersportautókat tervez gyártani, illetve eladásra kínálni.

Az Icona sorozat első példánya a Monza lett, melynek értékesítésére a gyártó kiválasztott 499 hűséges vásárlót, akiknek lehetőségük van választani az SP1 együléses, avagy az SP2, kétüléses kivitel közt, azonban a kettő közül csak egy lehet az övék.

Enrico Galliera, a vállalat értékesítési és marketing vezetője a 2018-as Párizsi Autószalonon elárulta, hogy már azonosították azon szerencsés jelölteket, akiknek esélyük van birtokukba keríteni az 517 milliós Monzát.