2018. szeptember 21. | 16:43

A Ferrari újdonsült vezérigazgatója a napokban ismertette termékfrissítésre vonatkozó üzletpolitikáját

„Ferrari-vezér” - sokan így emlegetik a Kanadában felnőtt ügyvezető igazgatót, pontosabban az FCA és a Ferrari volt vezérigazgatóját, Sergio Marchionnét, aki 2018. július 25-én, életének 66. életévében adta fel a végső küzdelmet súlyos betegségével. Utolsó, öt évre szóló üzleti tervét június 1-jén mutatta be, melyről már biztosan tudta: nem ő lesz a végrehajtó.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Helyét Louis Camilleri vette át, aki a Maranellóban tartott Ferrari sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy 2022-ig, azaz szűk 4 éven belül 15 vadonatúj olasz csődör bemutatását tervezi a gyártó. Mielőtt felmerül benned a kérdés, igen, a projekt, mely nagyrészt igazodik Sergio Marchionne üzleti tervéhez, természetesen magában foglalja a Ferrari SUV, valamint hibrid modellek bemutatását is. A szabadidő-autó nevének a Purosangue-t, vagyis a „Telivért” választották és megjelenése kapcsán bíznak a Ferrari-eladások jelentős növekedésében.

Persze van azonban néhány lényeges különbség Camilleri és Marchionne tervei, mondhatni nézetei közt. A Marlboro korábbi ügyvezetője, vagyis Camilleri kezdetben nem rajongott a Ferrari SUV ötletéért, de a látványtervek bemutatása óta teljes mértékben támogatója a projektnek. Sergio Marchionne 2 milliárd eurós célt tűzött ki a vállalat számára 2022-re, míg Camilleri 1,8-2 milliárd euró profittal számol, a cél mindössze az, hogy megduplázódjon a Ferrari profitja 2022-re. Marchionne 2020-ra datálta a szabadidő-autó bemutatását, az új vezérigazgató ezt viszont még kijjebb tolná.

A csúszás okát a tökéletesítésre hivatkozva támasztotta alá! A tervek szerint a teljes termelés 60%-át 2022-re a hibrid modellek teszik majd ki, az autók több, mint fele pedig sportautó lesz.

A Ferrari a 15 vadonatúj modell bemutatása mellett más egyéb tervekkel is előrukkol majd, ilyen például a V6-os erőforrások bevezetése a kínálatba, melyeket eddig csupán a Fiat-csoporton belüli márkáknak fejlesztettek, emellett gőzerővel dolgoznak az innovatív műszerfal, a high-tech infotainment-rendszer és a mesterséges intelligencián alapuló félautomata vezetési rendszer fejlesztésén is.