A BMW hivatalosan is bemutatta a 2019-es hármast

Frissítve:
2018-11-13, 11:16

A 2018-as Párizsi Autószalonon debütált a hetedik generációs limuzin.

A bajor gyártó többek közt a hármas sorozat premierjét is Párizsban tartja, mely a 2012 óta futó hatodik szériát váltja. A BMW rögtön öt motorral kínálja a limuzint, melynek később lesz elérhető a kombi és M-es változata is. Az autókat Münchenben, Mexikóban és Senjangban szerelik majd össze, Magyarországon pedig 2019 március elejétől lesz elérhető.

2019-es 3-as BMW elölről

2019-es 3-as BMW fényszórója

A középkategóriás limuzin minden méretében növekedett. Teljes hossza nyolc centivel, a tengelytávja pedig néggyel lett hosszabb. A nyomtáv elöl négy, hátul pedig két centivel szélesebb. A gyáriak nagy munkát fektettek a vezethetőség javítására. Az autó tengelyenkénti súlyelosztása 50-50 arányú, valamint új fejlesztésű adaptív lengéscsillapítókat raktak előre és hátra is. Az autó súlypontja 10 mm-rel lejjebb került, össztömege pedig akár 55 kilogrammal is könnyebb lehet az elődjénél, a motorizáltság függvényében. Az autó légellenállási együtthatója pedig 0,23-ra csökkent.

A formavilágot is felfrissítették, az kocsi orrán is számos változás történt. Valamivel nagyobbak a vesék, a módosított fényszórókat pedig a lökhárítóban kialakított domborulat hangsúlyozza. A hármas orrára „T” alakú légbeölők kerültek, hátul pedig „L” alakú, 3D-s lámpák vannak. Alapárasak a LED fényszórók, valamint kérhetőek lézeres lámpák és LED ködfényszóró is.

2019-es 3-as BMW hátulról

2019-es 3-as BMW hátsó lámpa

Kezdetben öt motorral kínálják majd ezt a modellt. Benzines fronton a 184 lovas 320i és az eddigi legerősebb négyhengeres BMW motor, a 258 lóerős 330i lesz kapható. Dízelből két négyhengeres lesz, a 150 lóerős 318d és a 190 lovas 320d. A csúcs a hathengeres 330d lesz 265 lóerővel. A 320d kivitel Xdrive összkerékhajtással is kérhető. Alapáras a zajcsillapító szélvédő, felárért az oldalüvegek is ilyenek lehetnek.

Sokat dolgozott a BMW a technikai tartalmon is. A szériafelszereltség részét képezi a Live Cockpit rendszer, mely egy 8,8 colos központi érintőképernyőt és egy 5,7 colos digitális műszerfalat tartalmaz. Akinek ez nem lenne elég, az rendelhet hozzá 10,3 és 12,3 colos kijelzőket is az Apple Carplay rendszerrel együtt. A teljesen átdolgozott inforendszer Androidos és iOS-es okostelefonokkal, valamint a Microsoft Office-szal is kompatibilis.

2019-es 3-as BMW beltere

Minden modellben benne van a vészfékezésre képes balesetmegelőző rendszer. A sávtartó asszisztens, a Stop&Go funkciós adaptív tempomat, a keresztirányú forgalmat figyelő és a hátsó ütközéseket elkerülő rendszer pedig különböző csomagok részeként érhetőek el. Nagyobb lett a head-up display, valamint a BMW gesztusvezérlése is az extralista része. A nemrég bemutatott, okos rendszerre alapuló, hangvezérléssel működtethető „KIT jellegű” szisztéma az új hármasba is bekerült.

A limuzin akár önállóan is képes parkolni, a Comfort Access funkció pedig lehetővé teszi a kulcs nélküli nyitást és indítást. Akár a csomagtartó fedele is lehet önműködő. Érdekes extra az elektromosan kitolható vonóhorog is. A csomagtér 480 literes, a hátsó üléssor pedig 40:20:40 arányban dönthető.

2019-es, M csomagos 3-as BMW hátulról

Az M Performance csomag részeként kérhetőek első és hátsó lökhárító toldatok és küszöbelemek. Kínálnak M kipufogóvégeket, nagyméretű féknyergeket és léghűtéses tárcsákat is. A felnik 20 colos méretig érhetőek el, továbbá M sportdiffi és sportkormány is választható. A beltérben karbon díszítőelemeket kínálnak. A pályázáshoz köridőt és egyéb adatokat mérő rendszer kérhető, valamint a kamerás felvételekhez akár konzolt is lehet rendelni.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon