2020. április 10. | 20:44

Különleges példányra bukkantak egy holland autókereskedésben.

A Mercedes-Benz 600-at, vagy másnéven a Grosser Mercedest (a németeknél a „nagy” szó megfelelője) nem kell hosszasan bemutatni. A legtöbben tudják, hogy a Mercedesnél a W100 az egyet jelent a márka ultra luxusos autóival, melyeket 1963 és 1981 között gyártottak. 

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Minden egyes ember, aki akkoriban, vagyis a ’60-as ’70-es években átlagon felülinek vallotta magát, biztosan birtokolt egy ilyet. Az illető lehetett álamfő, esetleg üzleti iparmágnás, filmsztár vagy világhírű zenész. A lényeg, hogy ha tehetős volt a személy, több, mint tuti, hogy állt egy 600-as Merci az udvaron. Lehetett belőle rövid, illetve hosszabb tengelytávval rendelkező kivitelt vásárolni, az utóbbi esetében négy- és hatajtós verzió közt vacillálhattak a vevők. 

A Mercedes-Benz 600 (W100) különlegességei közé tartozik, hogy a teljes járművet kézzel szerelték össze 1963 és 81 között és csupán 2 677 darab készült belőle. Egy rendkívül ritka példány is született, mely a 600 Landaulet névet viseli és úgy döntöttek, bőven elég lesz abból 59 darabot előállítani. A bővített tengelytávú, négyajtós Landaulet limuzinnak már a Pullman nevet adták, amelyből egy példányt jelenleg meg is lehet vásárolni a holland Auto Leitner kereskedésben. 

Az eladósorban lévő 1975-ös Mercedes-Benz 600 Pullman kívülről nézve nagyjából ugyanúgy néz ki, mint az összes többi W100-as. Bizonyára te is hallottad már, hogy a látszat néha csal, ez most pontosan egy ilyen szituáció. Ha egy picivel alaposabban szemléled a képeket, az első egyedi dolog, ami felkeltheti a figyelmed az az autó fényezése lehet. Ez egy ritka, úgynevezett Perlmutt Weis színárnyalat, amely a palettán a gyöngyházfehér felett helyezkedik el. Én egész egyszerűen metál törtfehérnek mondanám. A Perlmutt Weis fényezés annak idején nem szerepelt a Mercedes katalógusában, tehát nem lehetett csak úgy ilyet kérni az autóra. 

És, hát az 1975-ös Mercedes-Benz 600 Pullman belsejében történtek csak az igazán bámulatos dolgok. Nem elég, ha szimplán úgy jellemzem, hogy modern, hiszen felszereltségével egészen úgy fest, mint egy napjaink-beli Maybach. Ez sem csoda, hiszen a W100-as széria maga a Maybach előfutára volt. A beltérben minden egyes elem ki lett cserélve és a teljes enteriőr fel lett újítva. Néhány elem a Maybach 62 limuzinból származik, köztük a panoráma tető is. Az utastérben található kényelmi funkciók listája igencsak hosszú, órákig lehetne írni róla. Az ülések elektromosan állíthatók, szellőztethetők és fűthetők, a klímát elöl-hátul lehet vezérelni, van hátul minibár is, DVD-képernyő, Dolby Surround hangrendszer, Bluetooth, valamint az autón kamerák elöl is, hátul is. 

A 600 Pullman felújítását 2007-ben kezdték. Hét évvel és 3 000 000 euróval később teljes egészében megújult és végre valahára elkészült a Mercedes. A restaurátorok annak érdekében, hogy a W100-as továbbra is a klasszikus autók osztályába legyen sorolható, megőrizték a teljes gyári váltószerkezetet, illetve a motorhoz sem nyúltak hozzá. Ha már szóba került a meghajtás, a géptető alatt egy 6,3 literes V8-as motor van, mely 250 lóerőt továbbít a hátsó kerekekhez egy négysebességes automata váltó közreműködésével. 

A holland kereskedésben található egyedi ritkaság mindössze 1 112 kilométert futott újkorától fogva, ami közrejátszik abban, hogy 2,15 millió eurót, vagyis átszámolva nagyjából 762 millió forintot kérnek el érte, adókkal együtt.