2020. augusztus 24. | 12:47

A jövő nem kecsegtet túl sok jóval a nyitott tetejű kivitel számára.

A kabriózás mindig is a jómódúak kiváltsága volt, olyan embertársainké, akik megengedhetik maguknak, hogy egyszerre több járművet is a garázsukban tartsanak. Ők kabriót jellemzően második, harmadik vagy sokadik autónak vesznek maguknak. Miért mondom ezt? Mert ebből az következik, hogy a kabriókra nincs túl nagy kereslet, főleg nem Európában vagy mifelénk. A kabriózás mindig is luxus volt és az is marad.

Ennek megfelelően a MINI Cooper tető nélküli kiviteléért sem kapkodnak, az eladások sajnos folyamatosan, évről évre csökkennek. Vannak persze üdítő kivételek, ilyen a (viszonylag) elérhető Mazda MX-5 vagy a szintén jó áron kapható (legalábbis ár-érték arányban verhetetlen) Ford Mustang kabrió verziója. Ezen modellek eladásai pörögnek, nincs arról szó, hogy beszüntetnék őket.

A MINI kabrióra viszont pontosan ez a sors vár, az anyacég BMW úgy látja jónak, ha az ikonikus brit eredetű kisautó következő generációjából már nem készítenek nyitott kivitelt. Ez annyit jelent, hogy amikor az aktuális modell 2024-ben kifut, az lesz az utolsó év, hogy újonnan lehet MINI Cooper Cabriót vásárolni. Az ok, mint az autóiparban mindig, most is a költségek.

Nem éri meg életben tartani a típust és legfőképpen nem éri meg külön gyártósort fenntartani neki. A helyét át kell adnia a jövőnek, ami jelen esetben az elektromobilitás. Nem elképzelhetetlen, hogy az éppen csak debütált háromajtós villany-MINI mellé a közeljövőben csatlakozik majd a többi modell (Clubman, Countryman) elektromos kivitele is.

A hagyományos MINI-k (tehát amelyek nem kabriók) továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek, ezért attól nem kell tartani, hogy azokat is az elmúlás veszélye fenyegeti, minden bizonnyal a generációváltáskor megkapják majd az utódaikat. Sőt, a SUV-őrületnek hála egy újabb, a Countrymannél is nagyobb városi szabadidő-autó megjelenéséről is beszélnek.