Elektromos kerékpárautót fejlesztettek a városközpontok megmentésére

Közzétéve:
2019-11-03, 09:15

Lehet, hogy az oxfordi székhelyű vállalatnak köszönhetően ilyenek lesznek a jövő szállító furgonjai?

Lassacskán megszokottá válnak a közutakon furikázó tisztán elektromos meghajtású járművek, de olyannyira, hogy már szinte teljesen beleolvadnak a közlekedés más résztvevői közé. Gondolj például a Peugeot-ra, a Renault-ra, a Citroënre vagy a Nissanra. Utóbbi gyártó hozta létre az igencsak elterjedt e-NV200 nevű elektromos furgont.

EAVan elektromos bicikli

Számos előnyük van a villamoshajtással működő járműveknek, így értelemszerűen az ilyen jellegű kisteherautóknak is. Amellett, hogy modern, korszerű technológiát használnak, nyugodt lehet a lelked, hiszen alacsony károsanyag-kibocsátásuknak köszönhetően munka közben nem szennyezed a környezetet.

Vannak azonban olyan helyzetek, amelyekre nem terjed ki a fölény, ilyen például a belvárosi dugó esete. Hiába van vadonatúj, csodaszép, tisztán elektromos szolgálati autód, ha ugyanúgy nem tudsz vele haladni forgalomban, ahogy mások sem.

EAVan tisztán elektromos, négykerekű kerékpár

Nos, itt jön képbe ez az újítás. A furcsa járművet ugyanis pontosan azért találták fel, hogy többek között segítse a kiszállítóként dolgozó emberek munkáját. Az oxfordi székhelyű startup cég, az EAV egy biomechanikus, elektromos rásegítéssel működő, szuperkönnyű szállítójárműként ismerteti a találmányt. Hivatalosabban megfogalmazva tehát egy négykerekű kerékpárról van szó, amely viszonylag tágas csomagtér-kapacitással rendelkezik, meghajtását pedig egy elektromotor végzi.

Az EAVan 250W-os motorjával akár 96 km távolságot is képes lehet megtenni 24 km/h-s sebességgel haladva. A táv megtétele után hat óra alatt lehet teljesen feltölteni a járművet 13A-s töltővel, 240V-os aljzatról, vagy éppenséggel, ha nem áll rendelkezésre annyi idő, az akkumulátort ki lehet cserélni egy, már korábban feltöltött egységre.

A kerékpár teste különleges anyagokból áll, készítésekor szénszálat és kenderrostot is használtak, az elemek pedig dióolaj-alapú gyantával lettek egymáshoz illesztve. Nincs több kérdésem!

Az EAVanből többféle kivitelt is készítenek, tervben van például egy LWB verzió, aminek különlegessége a szerkezethez kapcsolt pótkocsi lenne.

Az érdekes újítás már jónéhány vállalat érdeklődését felkeltette, a DPD kézbesítő cég már leadta megrendeléseit, csakúgy, mint a dán, illetve svéd postai szolgáltatások.

Az EAV vállalat jelenleg közösségi finanszírozást folytat annak érdekében, hogy az EAVan megvalósulhasson és tovább lehessen vinni a projektet a jövő felé. Az oxfordi vállalat dolgozóinak fejében felmerült, hogy a későbbiekben platós teherautókkal, mentőautókkal, esetleg taxikkal bővítenék a kínálatot.

Egyelőre magam sem tudom eldönteni, hogy mi a véleményem a rendhagyó járműről, de alapvetően nem tartom rossz elgondolásnak. Viszont ahhoz, hogy közúti használatra alkalmas lehessen mindenképpen kellenének rá visszapillantó tükrök, illetve a skandináv országok esetében, akik már leadták előrendelésüket, vannak kétségeim. Nem biztos, hogy én például mínusz fokokban, fűtés nélkül egész nap vígan tudnék tekerni az utakon. Te hogy vagy ezzel? Szerinted maradjanak inkább az elektromos kisteherautóknál?

Forrás:

További autós hírek

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Egy amerikai férfi driftelve próbált elhajtani egy arizonai benzinkútról tankolás után. A manőver közben elveszítette az uralmát a Ford Mustangja…

Kapcsolódó írások

Hamarosan fizetős lehet az elektromos autók töltése
2017. szeptember 05.
Várható volt, hogy amint beindul az elektromos autók elvárt ütemű terjedése, megszűnnek a kedvcsináló privilégiumok. Elsőként az ingyenes töltést vehetik el a tulajoktól.
Végre egy pofás elektromos autó – II. generációs Nissan Leaf
2018. január 19.
Megérkezett az új Nissan Leaf, új megjelenés, nagyobb teljesítmény, hosszabb hatótávolság, még több kényelem: lassan igazi autó lesz a teljesen elektromos járgány?
Nissan Leaf Nismo 2018 – az izmosított elektromos
2018. július 21.
Az elektromos autó sportosabb változatát ebben a hónapban adják ki. Azoknak készül akik szeretik a sportos vonalat, de ugyanakkor környezettudatosak is!
Volkswagen SEDRIC, elölnézet, animált kép
2018. október 29.
2018-ban már szinte minden gyártó próbálkozik teljesen önálló autók kifejlesztésével. A Volkswagen egy lépéssel előrébb jár: A SEDRIC annyira önálló, hogy a mérnökök a kormányt is kispórolták.