2021. szeptember 13. | 14:56

Kapásból három definíciója van a közlekedési eszköznek.

Elkészült az a KRESZ-módosítási javaslat, ami megoldja az elektromos rollerek problémáját, közölte a Telexszel Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelő kormánybiztos.

Pintér Sándor belügyminiszter iránymutatása szerint jelenleg az e-roller segédmotoros kerékpárnak felel meg, a rendőrség pedig számos esetben ennek megfelelően jár el. Ez problémás, mivel így az e-rollerrel közlekedők szinte kivétel nélkül mind büntethetővé is válnak.

Ahogy arra a Telex cikke is felhívja a figyelmet, a segédmotoros kerékpár nem közlekedhet kerékpárúton, vezetéséhez jogosítvány kell, bukósisakot kell rajta viselni, ráadásul indexszel, féklámpával kell felszerelni. Kunhalmi Zoltán közlekedési szakértő, a KRESZ-módosítási javaslat egyik kidolgozója elárulta, hogy az előterjesztésben három definíciója van az elektromos rollernek:

  • motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű,
  • ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes,
  • nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.

A kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának a javaslat szerint, bizonyos eltérésekkel. Például a rolleren utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne. Az idehaza is elérhető Lime és a TIER által kínált rollerek papíron megfeleltethetők ennek a szabálynak. A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetése a 16. életév betöltéséhez kötött.