2021. július 08. | 12:31

A Cupra Leon, a Mercedes GLA és a Mercedes EQA viszont jelesre vizsgázott biztonságból.

Az új Opel Mokka és a Renault Kangoo MPV négycsillagos biztonsági értékelést kapott az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén, tehát picit elmaradtak a várakozásoktól.

A tesztek a felnőttek és a gyermekek oldalsó ütközésvédelmére összpontosítottak, és az egyes modellek alapfelszereltségű biztonsági jellemzőit tették próbára. A Mokka, amely immár a Stellantis Common Modular Platform nevű architektúrájára épül, a maximálisan megszerezhető öt csillagból négyet gyűjtött be, az összképen rontott az automata vészfékrendszer (AEBS) és a központi légzsák hiánya.

„Az új Mokkából hiányzik néhány kritikus biztonsági rendszer, amelyek ma már egyre inkább megkerülhetetlenek. A legújabb kiadásból egyértelműen hiányzik az előző Mokka ambíciója, amely a 2012-es év legjobbja volt a kiscsaládos kategóriában” – fogalmazott kritikusan Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.

A Kangoo szintén négycsillagos minősítést kapott. A modellt dicsérték az alapfelszereltségként kínált biztonsági rendszerei okán, ugyanakkor a más területeken mutatott hiányosságai miatt elmarasztalták.

„A Renault egy tiszteletre méltó utódot dobott piacra, amely általánosságban jól teljesít, csak a középső légzsák hiányzik belőle, ami nem ártana a legkorszerűbb védelem érdekében” – jegyezte meg Van Ratingen.

Eközben a Cupra Leon ugyanazt az ötcsillagos minősítést kapta, mint testvérmodellje, a Seat Leon. Rajta kívül a Mercedes-Benz GLA és EQA crossover is jelesre vizsgázott. A Volkswagen Tiguan új, plug-in hibrid változata is kiérdemelte az ötcsillagos értékelést a tesztek során, tehát van annyira biztonságos, mint a kizárólag belső égésű motorral szerelt kivitelek.