2020. február 21. | 15:00

Megkapja a VW-konszern 245 lóerős hibrid hajtásláncát. Az lesz a leggyengébb.

Az ugye megvan, hogy a Cupra néhány éve önálló márkává lépett elő? A SEAT-ok legerősebb verzióit gyártják, már van saját autójuk is a Cupra Ateca személyében. A legújabb generációs SEAT Leont néhány hete mutatták be, most pedig itt van a sportverzió is, a Cupra Leon. A modell osztozik az új Skoda Octavia vRS hajtásláncain, megkapja többek között annak plug-in hibrid rendszerét is. És az csak az első lépcső lesz.

Az 1,5 literes 150 lóerős motorhoz kapcsolódó villanymotor jóvoltából a rendszerteljesítmény 245 lóerő lesz, ha pedig valaki inkább spórolna az üzemanyaggal, akkor akár 60 km-t is megtehet majd pusztán villannyal a sportos autó. Csakhogy a hibrid autó maximális erejét addig lehet kiaknázni, amíg van szufla az akkuban, utána marad a benzinmotor, ami már önmagában nem képes a Cupra névhez méltó menetteljesítményeket biztosítani.

Éppen ezért készül az autó a 2,0 literes TSI motorral is 245, 300 és 310 lóerős kivitelekben, igaz ez utóbbi csak kombi karosszériával lesz elérhető. Manuális váltó viszont egyik motorhoz sem lesz már kapható, ami egyesek szemében szentségtörés egy sportos autó esetében. Nekik üzenem, hogy az Cupra Leonokhoz párosított DSG váltóval sokkal sportosabban lehet közlekedni (manuális módban), mint bármelyik kézi váltóval. Kényelmesebb is, kevesebbet is fogyaszt, szerintem nincs kérdés.

A 310 lovas csúcsverzióhoz alapáron összkerékhajtás jár, a SEAT-oknál és a Cupráknál a Volkswagen-konszern polcáról származó rendszert 4Drive-nak hívják, de működésében, felépítésében teljesen megegyezik a VW 4Motion hajtással. Menetteljesítményekről egyelőre nem osztottak meg sok információt, egyedül a legerősebb modell 100-ra gyorsulását és végsebességét tudjuk. Előbbi 4,8 másodperc, utóbbi elektronikusan korlátozott 250 km/h. A forgalmazás kezdetéről vagy az árakról szintén nincsenek még adatok.