2019. június 16. | 11:50

Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen

Ahogy fejlődik az autógyártás, úgy nem csak a hajtásláncokat optimalizálják annak érdekében, hogy minél jobban visszaszorítsák a károsanyag-kibocsátást, hanem a biztonságra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. Ma már elmondható, hogy nagyobb karambolokat is meg lehet úszni kisebb sérülésekkel a rengeteg biztonsági felszerelésnek és a jobb konstrukcióknak köszönhetően. Az anyagtechnológia fejlődése is sokat segít a tervezőknek, a nagy szilárdságú acélok széleskörű alkalmazása nagyban befolyásolja egy-egy modell biztonságosságát.

Most hét olyan összkerékhajtással is elérhető SUV következik, melyek a 2019-es évben ezen cikk megjelenéséig a legmagasabb pontszámot érték el az Euro NCAP töréstesztjein. A felsorolásban azok az eredmények szerepelnek, melyeket az egyes modellek az alapfelszereltségű kivitelekkel értek el, extra biztonsági csomagok nélkül.

Seat Tarraco

A spanyolok legújabb hobbiterepjárója eddig vezeti a ranglistát a 2019-es töréstesztek alapján. A Tarraco a 2,0 literes, 190 lóerős TSI-vel, továbbá a szintén két literes TDI-vel kérhető összkerékhajtással, melyekhez 7 fokozatú DSG-t kapcsol a gyártó.

  • Felnőttvédelem: 97 %
  • Gyermekbiztonság: 84 %
  • Gyalogosvédelem: 79%
  • Biztonsági felszerelések: 79%

Lexus UX

A Toyota luxusmárkájának SUV-ja szintén ötcsillagos töréstesztet produkált, a hibrid rendszerű szabadidőautó egy 2,0 literes, 152 lóerős benzinmotor és két elektromotornak köszönhetően 184 lóerő leadására képes, melyet mind a négy keréken át képes az útra juttatni.

  • Felnőttvédelem: 96 %
  • Gyermekbiztonság: 85 %
  • Gyalogosvédelem: 82%
  • Biztonsági felszerelések: 77%

Toyota RAV4

A régóta népszerű RAV4 nemrégiben frissült fel teljesen, a biztonságra pedig továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a japánok. A 2,0 literes, 152 lovas benzinessel és a 2,5-ös hibrid rendszerű változattal is konfigurálható az összkerékhajtás, mely szinte mindenre elegendő egy átlagos felhasználó számára.

  • Felnőttvédelem: 93 %
  • Gyermekbiztonság: 87 %
  • Gyalogosvédelem: 85%
  • Biztonsági felszerelések: 77%

Range Rover Evoque

A szintén 2019-ben megújult Evoque majdnem mindegyik változatát 4x4-es hajtással kínálja a gyártó, kétezres benzines és dízelmodorokkal egyaránt párosítható ez a hajtáslánc. A 150-től 300 lóerőig terjedő skálán mindenki kiválaszthatja a neki kedvező konfigurációt, ráadásul a biztonság miatt sem kell aggódnia ennél a modellnél.

  • Felnőttvédelem: 94 %
  • Gyermekbiztonság: 87 %
  • Gyalogosvédelem: 72%
  • Biztonsági felszerelések: 73%

Mercedes G-osztály

Ebben a felsorolásban a terepképességek szempontjából egyértelműen a G-osztálynak van a legnagyobb presztízse, hiszen mindegyik kivitele összkerékhajtású. A belépőmotor a 286 lóerős dízel, aztán jön a 422 lovas G500, majd pedig a G 63 AMG 585 lóerővel. Ezek mindegyike 9 fokozatú automatával érhető el.

  • Felnőttvédelem: 90 %
  • Gyermekbiztonság: 83 %
  • Gyalogosvédelem: 78%
  • Biztonsági felszerelések: 72%

Honda CR-V

A HR-V nagytestvére 1,5-ös, 173 lovasturbómotorral kapható 6 fokozatú manuális vagy pedig CVT váltóval. Ezekhez ráadásul összkerékhajtást is kínál a Honda, így a leginkább városi terepjárónak használt modellt akár problémásabb körülmények mellett is magabiztosan lehet vezetni.

  • Felnőttvédelem: 93 %
  • Gyermekbiztonság: 83 %
  • Gyalogosvédelem: 70%
  • Biztonsági felszerelések: 76%

Audi e-tron

A négykarikás gyártó első teljesen elektromos SUV modellje 360 lóerőt teljesít, a villanymotorok pedig az összes kereket meghajtják. A törésteszten is magabiztosan teljesített a modell, így a környezet mellett az utasait is védi.

  • Felnőttvédelem: 91 %
  • Gyermekbiztonság: 85 %
  • Gyalogosvédelem: 71%
  • Biztonsági felszerelések: 76%