TOP 10 legfürgébb SUV, melyet megkaparinthatsz 2019-ben

Közzétéve:
2019-02-12, 16:01

GT és szedán verő tankok melyekkel már nincs 5 gyerekes anyukakocsi érzeted, és nem csak a sílécet pakolhatod el kényelmesen

Mostanra odáig fajult a nagy, tehén városi terepjárók körüli őrület, hogy frankón rohadt gyorsak és erősek is léteznek belőlük. 3 másodperc alatti 0-100-as sprinteket produkálnak a közel, vagy akár több mint 2 tonnás autók. A gyártók ész nélkül ontják az újabbnál újabb SUV modelleket, amelyek állva hagyják az utakon jól megszokott sportkupékat és szedánokat.

Fogalmam sincs, mi jár a mérnökök fejében, amikor elkészítik ezeket a kocsikat, de tény, hogy valamit nagyon megéreztek. A közönség ugyanis zabálja ezeket a modelleket, pedig minden tulajdonság ki van égetve belőlük, amiért indokolt egy sportos autót megvásárolni. Véleményem szerint ezek nagyon drága és nagyon erős bevásárlókosarak, esetleg babakocsik.

Hiszen mi más magyarázná a SUV kivitelt, minthogy családnak, de alsóhangon társaságnak van kitalálva. Csak akkor meg minek olyan nagy teljesítmény? Mindenesetre és értetlenkedésem ellenére azonban van miből szemezgetni bőven, következzen egy TOP 10-es lista a leggyorsabb tankokból.

10. BMW X5 M és X6 M

A BMW X jelzésű autóinak teljesítménye a 0-ról 100 km/h sebességre való mérés alatt 4,2 másodperces eredményt mutat. Mind a két modell 2014-ben jelent meg, és ugyanazt a 4,4 literes ikerturbós V8-as motort lógatták az orrukba. A papíron 583 lóerős szekerekben még van bőven potenciál, bár nem tudom ki húzna tovább egy ilyen gépet!?

2019 BMX X5 és X6 M kiadás

9. Porsche Cayenne Turbo

A 2017-ben megjelent Cayenne Turbo 550 lóerő büszke tulajdonosa, mely ménes kihasználásával 4,1 másodperces sprintet produkál a német sport SUV. A meghökkentő mennyiségű erő egy 4,0 literes V8-asból származik, és valamivel mérsékeltebben harapós, mint elődje a Cayenne Turbo S volt, amelyben még egy 4,8 literes V8-as szív dobogott és 570 lóerős teljesítményt nyújtott.

2017 Porsche Cayenne Turbo hegyi környezetben

8. Jaguar F-Pace SVR

Jaguaréknál bevált az 5,0 literes V8-as, ezért szinte mindenbe belecsűrik ami csak elbírja a motor dimenzióit és teljesítményét. Nincs is ezzel semmi probléma. Valójában a 8. és a 9. versenyző fej fej mellett 4,1 másodperc alatt teljesíti a 0-100-at. Talán kis túlzással mondhatom, hogy az F-Pace SVR egy angol bőrbe bújt Cayenne Turbo, hiszen még lóerőben is megegyeznek, 550 paci fut a motorháztető alatt.

2019 Jaguar F-Pace SVR sivatagos környezetben

7. Bentley Bentayga W12

Ugyan az Angol Királynő nem ezt választotta, mégis ez van a Bentley kínálatának csúcsán. A nevében is szereplő 6,0 literes W12-es motor 508 lóerős teljesítménnyel kínálja meg az utasokat, amely nem semmi a 2440 kg-os súly mellett. A 0-100-as sprintet 4.0 másodperc alatt eszközöli, állandó négykerékhajtással.

Bentley Bentayga W12

6. Maserati Levante Trofeo

Végre valahára a Maserati Levante megkapta a V8-as szívet. A 3,8 literes biturbós sárkányketyegőt a Ferrari számlájára írhatod, és 590 ló erejét zabolázod meg, ha a Levantéba helyezed magad. A végsebesség 300 km/h, a 100-as sprint pedig 3,9 másodpercébe kerül. Masszív.

Maserati levante Trofeo versenypályán

5. Mercedes-AMG GLC 63 S

Nagyobb és nehezebb, mint a C63, amelynek lemezére épül, azonban lassabbnak semmiképpen sem nevezhető ez a villámtank. A felszabaduló 510 lóerő azonban fittyet hány az ilyen kérdésekre, mint a súly és a fizika. Egyszerűen csak tudja. 0-ról 100 km/h-ra pedig 3,8 másodperc alatt gyorsul.

Mercedes-AMG GLC 63 S hegyi tó mellett

4. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Ugyanaz a 2,9 literes iker-turbós V6 dolgozik benne, mint a Giulia QV-ben. Valójában még a padlólemez is ugyanaz. Tehát ha a Giulia menő és briliáns, akkor a Stelvio is az, csak egy kicsit dagadtabb. A 100 km/h sebesség eléréséhez 3,8 másodpercre van szüksége az 510 lóerős SUV-nek.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

3. Lamborghini Urus

Sok sok év telt el. És lám itt egy Lamborghini ami nem egy lapos tepsi, nem egy nyílvessző, hanem egy városi terepjáró - de abból a nagyon gyors féle. Sajnálatos módon nem V10 vagy V12, de azért a 4,0 literes V8-as elég stabilan hozza a 650 lóerős teljesítményt. A 100-as sprint mindösszesen 3,6 másodpercébe kerül.

Lamborghini Urus sivatagos környezetben

2. Tesla Model X P100D

Egy jó Tesla mindig jó, szoktam volt mondani. De ez ráadásul bazi nagy is, és rettentően jót is megy. És még a szárnya is sirály! (haha) Alapesetben 5 másodperc körüli a 0-100-as sprint az X esetében, amennyiben viszont, ha a Ludicrous móddal megtolt verziót vásárolod, valamivel több dollárért, akkor ez a szám bizony 2,9-re zuhan a lóerők viszont 680-ra nőnek. Mindezt egy teljesen elektromos rendszerből.

Tesla Model X P100D

1. Hennessey Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Bődületes rövid, 2,3 másodperces idő! Ok, mondjuk ez kifejezetten egy képzett pilóta, versenypálya és versenygumik társaságában. Az utcai felszereltséggel sosem menne ennyit, helyette 3,5 másodperc a mért idő, ez azonban jelen listában talán nem annyira fontos. A 6,2 literes V8-asból felszabaduló 1013 lóerő még leírva is sok, nemhogy beleülve.

Henessey Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Forrás:

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
DS X E-Tense tanulmányautó oldalról
2018. október 01.
Négy modell világpremierjét is az őszi autó kiállításra időzítették a franciák
1905 Baker electric coupé, fekete, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2018. november 27.
2018 legfelkapottabb trendje az elektromos autózás. Hiába tűnik újszerű divatnak, az elektromos autók már az 1890-es években megszokottak voltak…. aztán jött jó pár évtized kihagyás.