Érkezik a nyitott tetős Aston Martin Superleggera Volante

Közzétéve:
2019-04-28, 13:11

Extrém teljesítményt és kiváló vezetési élményt ígér mellé a brit autógyártó

Erő, elegancia, exkluzivitás, James Bond. Bár az utolsót nem kínálja az Aston Martin a Superleggera Volantéhez, de az összes többi előtte lévőt igen! Nemsokára piacra dobják a legújabb, nyitott tetős szuper GT-jüket a brit sportautógyártónál.

Aston Martin Superleggera Volante

Egy Aston Martinnál, pláne a Superleggera Volenténél nem lehet csak száraz tényadatokat közölni, viszont nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy egy 5.2 literes biturbós V12-es muzsikál benne, ami 715 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. Ami meglepő, hogy a végsebessége ugyanúgy 340 km/h, mint a fix tetős változatnak, hiszen alapvetően egy nyitott tetős változat alapvetően más aerodinamikai sajátosságokkal rendelkezik. Itt most nem arra gondolok, hogy amikor a szél borzolja a hajad, az visszahúzza az autót.

Nyitott tetős Aston Martin Superleggera

Gyorsulásban viszont érződik a nyitott tető hátránya, de nem hiszem, hogy annyira elvenné a kedved tőle a fix tetős 3,4 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásával szembeni 3,5 másodperc a Volante esetében.

Ha már az aerodinamika szóba került, akkor még van egy fontos tulajdonság, ami egy sportautó esetében - még ha az luxus sportautó is - nem elhanyagolható: a leszorítóerő. Ebben a dupla diffúzor és az újratervezett Aeroblade II-rendszer segít a Superleggera Volanténak, így 177 kg-mal szorítja az útra a sportautót. Ez megint épphogy csak kicsivel marad el a fix tetős változat mögött.

 Aston Martin Superleggera beltér

Alapvetően, ha egy gyorsabb autót terveznek a mérnökök, az nagyobb hűtést, nagyobb fékeket, erősebb felfüggesztést igényel, ami egy kellemetlen dologhoz vezet: nehezebb lesz az autó. Az Aston Martinnál inkább a másik utat választottak, a legjobb anyagokat használták fel annak érdekében, hogy semmi ne ejtsen csorbát a vezetési élményen, az elérhető legerősebb, mégis könnyű anyagokat használták fel. Szénszálas anyagok, ahol csak lehet, karbon kerámia fékek, amik a 21 colos kovácsoltvas kerekek fékezéséért felelősek, ráadásul Pirelli P Zero kerekek felelnek a jobb tapadásért is.

Aston Martin Superleggera Volante hátulról

A nyitott tető Superleggera év végén kerül az Aston Martin-szalonokba, ha kedvet kaptál hozzá, de eléggé zsebbe nyúlós történet lesz (bár úgyis nemrég vitték el a több, mint 4 milliárdos lottó ötöst, hátha Te voltál az), ugyanis 100 millió körül lesz az ára! Hiába, a minőségnek, márkának és teljesítménynek komoly ára van!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Vetkőző francia szépség 1,5 millióért
2017. november 06.
A kabriózás egy életérzés. Hétvégi autónak képzeled el, amivel csak akkor mennek egy kört, ha jó idő van. Azonban létezik olyan is, amit bármikor használhatsz, ráadásul egész kedvező áron.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Bugatti EB110-es
2019. február 08.
A Bugatti Veyron elődje a 90-es évek meghatározó szuperautója volt, korszakalkotó innovációi és eszméletlen ereje miatt még manapság is megállná a helyét!