A V12-es motorok kínálatban tartása mellett erősebb elektromos szupersportkocsik lehetőségét is belengette az Aston Martin alelnöke
Benzinvérű lelkes autómániás vagy? Örvendj velem, a Ferrari mellett újabb autó gyár jelentette be, a környezetvédelmi normák következtén kialakult fejlesztési verseny sem törölheti el a hagyományokat! Egyelőre.
Még ha úgy tűnik, manapság az autók erőforrásaként használt belsőégésű motorok uralkodásának végét éljük, a technika csúcsteljesítményének kiaknázására szakosodott gyártók közül páran nem engedik, hogy eljöjjön a szívó V12 történelmének vége.
Az infók egyenes az ügyvezető alelnöktől Marek Reichmantól származnak, aki egyben az Aston Martin Lagonda kreatív vezetője. A 2019. április 16-25. között megrendezett Shanghai Motor Shown kérdezte a vezetőt a TopGear.com azzal kapcsolatban, hogy a frissen bemutatott teljesen elektromos 608 lóerős Aston Martin Rapid E mellett milyen más hajtásláncot dobnak még piacra.
„Természtesen egyre nehezebb és nehezebb összhangban lenni az emissziós szabályokkal. De úgy gondolom képesek leszünk arra, hogy a V12-es motorok forgalomban maradjanak. A lényeg, hogy tisztában legyünk milyen bejelentésekre és emissziós szabályokra kell számítani a jövőben. A fejlesztőmérnök feladatának egyik része, hogy megértse a közeljövőben beiktatott jogszabályokat. Ez egy tudományág, ami azt kutatja, hogy az elégetett üzemanyagból, hogyan szűrjük ki azokat a részecskéket, amiket nem szabad belélegezni.” – nyilatkozott Marek Reichman arról, hogy képesek lesznek- e a jövőben is piacon tartani a tizenkét hengeres szívó benzines erőforrásaikat.
Jelenleg a legexkluzívabb típust képviselő DB11 egy 5,2 literes iker turbó V12-es motorral van szerelve, amíg a márka csúcstechnikáját képviselő Valkyrieban a jelenleg szériagyártásban kapható szívó V12-es motorok egyik legvadabb változata, egy 6,5 literes V12 erőforrás dübörög. Nem szabad megfeledkezni arról a 6.0 literes V12-esről sem, ami a Rapide S változatot hajtja.
Ahogy az alelnök is elmondta, a V12-es technika alapvető részét képezi az Aston Martin autógyártásának. Mindenki megnyugodhat, mert jelenleg elképzelhetetlen, hogy teljesen lecseréljék ezt a típusú erőforrást. Szóval pár évig még biztosan lehet majd hallani egy két ilyen mesteri hangszert túráztatást az Andrássy úton.
„Valószínűleg a Vanquishből nem lesz V12-es változat a jövőben, hiszen a sajátfejlesztésű iker turbós V6-os motor teljesítményére nem lehet panasz” - Reichman álláspontja szerint. Beszélt arról is, hogy egy nagyon régi álma valósult meg a hátsó középmotoros szupersport autó megszületésével.
A DP-100-as koncepció megszületése és bemutatása kövezte ki az útját az Vanquish formatervének, azonban minden a Valkyriehez kapcsolódik. Ez alól nem kivétel a frissen bemutatott Rapid E sem. A V12-es erőforrás bölcsője, a benzintank, a tengelyváltó és a kipufogó az akkumulátorok leendő helyét mutatta meg. Emellett kísérleteztek a Vanquish és a Valkyrie légellenállási adataival is a megfelelő aerodinamikai tulajdonságok eléréséhez.
Első lépésként a Rapid E teljesítménye 608 lóerőt hozott és 949 Nm nyomatékot szabadított a kerekekre. Ez a teljesítmény jelenleg még a Valkyrie felfoghatatlan 900 Nm nyomatékát is túlszárnyalja.
Figyelembe véve, hogy az Aston Martin az újraélesztett Lagonda néven keresztül, új márkát tervez útnak indítani, ami kifejezetten tisztán elektromos, luxus szedánok és SUV-k bevezetését vállalta, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben a nagyteljesítményű BEV-ek is kerülnek tőlük a piacra.
„Az Aston Martin jövője 2020 közepéig el van tervezve, van hibrid megoldásuk az összes modelljükhöz. Nyilvánvaló, hogy a Rapid E nem az utolsó alkalom, hogy teljesen elektromos hajtású járművet mutattak be. A jövőben lehet, hogy az Aston Martin egy része teljesen elektromos hajtásláncot kap, a másik része hibrid lesz és talán a távolabbi jövőben is lesz még kereslet a szívó V12-re. Gyorsabb elektromos autóra mindig van lehetőség. Sportautókat gyártó vállalat vagyunk, mindig is szerettünk gyorsan menni” - reagált a TopGear.com felvetésére válaszul Marek Reichnman.
A sportkocsik gyártása tehát nem áll meg, a klasszikus sportautó gyártók pedig ragaszkodnak a belsőégésű erőforrásokhoz, titkon remélem egy részük sosem fog eltűnni.