Kegyes mészárlás az Aston Martinnál – Elektromos hajtást a veteránoknak!

Közzétéve:
2018-12-07, 11:04

Az Aston Martin elektromos kiegészítő csomagot ajánl a klasszikus modellekhez

A világ egyre több kormánya próbálja visszaszorítani a levegő szennyezését, egyre szigorúbb szabályok lépnek életbe az üzemanyagra vonatkozóan. Ezek a jövőben aktualizálódó szabályozások megnehezíthetik a veterán autók forgalomba helyezését, de az Aston Martin már előállt egy lehetséges alternatívával.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, jobbról

Az angol óriás tudósítása szerint elektromos érőátviteli csomagot kínál klasszikus modelljeihez, ami nem jelenti azt, hogy meg kell válni a típusok eredeti, gyári motorjától. Az első átszerelt modell egy 1970-es DB6 MKII Volante.

Az EV-csomagot az autó motorjára szerelik, a gépezet kábelei az autó elektromos rendszeréhez csatlakoznak majd. A rendszert egy műszerfalra szerelt képernyőről lehet majd irányítani, onnan lehet választani, hogy a belsőégésű, vagy az elektromos motor hajtsa a koros négykerekűt.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, balról

Az EV-csomag jelenleg csak tanulmány fázisában létezik, várhatóan 2019-től lesz elérhető. Úgy tűnik sokat fog örökölni a Rapid E-től és a Lagonda elektromos autóitól.

A veterán autók átalakítása nem egy újkeletű ötlet, már a ’40-es években is készültek hotrodok T-modellekből. Bár környezetszennyezés terén egy jó lépés a motor elektromossá alakítása, az autó eszmei értékében kárt tehet.

Ha úgy vesszük, egy oldtimer értéke nem csak papírjai meglétében és hitelességében rejlik, hanem műszaki részletei eredetiségében is. Igaz a csomag bármikor kiszerelhető, de a géptesten akkor is látszani fog, hogy nincs miden rendben.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, hátulról

Elismerem, a veterán-rajongók azon csoportjába tartozom, akik a gyári állapot helyreállításában hisznek, még azon is kiakadtam, hogy egy 601-es Trabantba valaki 1.1-es kormányt szerelt, de egy motorral kapcsolatos variálás elég sok mindenben változást jelent.

Na, mindegy, aki szeretné, szereltesse át autóját, ha meg tudja fizetni a luxusmárka szolgáltatását. A pontos ár még nem nyilvános, de minden bizonnyal költséges lesz. A gyári garázs-varázs az Aston Martin coventry-i klasszikus autókért felelős műhelyében fogadja a megújulni vágyó modelleket.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2016. november 18.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány
Morgan EV Junior, előlnézet
2018. október 15.
2 év elpocsékolása után végre megérkezett a Morgan elektromos háromkerekűje