Kegyes mészárlás az Aston Martinnál – Elektromos hajtást a veteránoknak!

Közzétéve:
2018-12-07, 11:04

Az Aston Martin elektromos kiegészítő csomagot ajánl a klasszikus modellekhez

A világ egyre több kormánya próbálja visszaszorítani a levegő szennyezését, egyre szigorúbb szabályok lépnek életbe az üzemanyagra vonatkozóan. Ezek a jövőben aktualizálódó szabályozások megnehezíthetik a veterán autók forgalomba helyezését, de az Aston Martin már előállt egy lehetséges alternatívával.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, jobbról

Az angol óriás tudósítása szerint elektromos érőátviteli csomagot kínál klasszikus modelljeihez, ami nem jelenti azt, hogy meg kell válni a típusok eredeti, gyári motorjától. Az első átszerelt modell egy 1970-es DB6 MKII Volante.

Az EV-csomagot az autó motorjára szerelik, a gépezet kábelei az autó elektromos rendszeréhez csatlakoznak majd. A rendszert egy műszerfalra szerelt képernyőről lehet majd irányítani, onnan lehet választani, hogy a belsőégésű, vagy az elektromos motor hajtsa a koros négykerekűt.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, balról

Az EV-csomag jelenleg csak tanulmány fázisában létezik, várhatóan 2019-től lesz elérhető. Úgy tűnik sokat fog örökölni a Rapid E-től és a Lagonda elektromos autóitól.

A veterán autók átalakítása nem egy újkeletű ötlet, már a ’40-es években is készültek hotrodok T-modellekből. Bár környezetszennyezés terén egy jó lépés a motor elektromossá alakítása, az autó eszmei értékében kárt tehet.

Ha úgy vesszük, egy oldtimer értéke nem csak papírjai meglétében és hitelességében rejlik, hanem műszaki részletei eredetiségében is. Igaz a csomag bármikor kiszerelhető, de a géptesten akkor is látszani fog, hogy nincs miden rendben.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, hátulról

Elismerem, a veterán-rajongók azon csoportjába tartozom, akik a gyári állapot helyreállításában hisznek, még azon is kiakadtam, hogy egy 601-es Trabantba valaki 1.1-es kormányt szerelt, de egy motorral kapcsolatos variálás elég sok mindenben változást jelent.

Na, mindegy, aki szeretné, szereltesse át autóját, ha meg tudja fizetni a luxusmárka szolgáltatását. A pontos ár még nem nyilvános, de minden bizonnyal költséges lesz. A gyári garázs-varázs az Aston Martin coventry-i klasszikus autókért felelős műhelyében fogadja a megújulni vágyó modelleket.

Forrás:

További autós hírek

“Üdv! Még múlt kedden fordult velem elő, hogy éppen lehajtanék az M1-es autópályáról a 129-es kilométernél lévő lehajtónál, csak úgy…

A lehető legrosszabb pillanatban, egy lejtőn ment tönkre egy teherautó fékje – szúrta ki afelvételt az origo.hu Miután a sofőr…

Az esetet éjjel, hajnali 1 óra körül rögzítette olvasónk, az elmondása szerint. Miután áthajtott a Szerencs utcai VÉDA kapun, majd…

A 29 éves Agina Altinbajeva büszkén posztolta közösségi csatornáján, ahogy hatéves kisfia 128 km/óra sebességgel száguld a nyílt országúton. A…

Halálos vadbaleset történt a 73-as úton, egy közel 200 kilós szarvas lerúgta a motorról a sofőrt és az utasát vasárnap…

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1972 Reliant Bond Bug 700ES, narancssárga, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. szeptember 08.
1970-ben mutatkozott be az angol személyszállítás jövőjének tekintett Bond Bug. Fő vásárló szegmense a fiatalok voltak, akik rajongtak a formabontó megjelenésű, soros 4 hengeres és 3 kerekű mikrokupéért
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is
1905 Baker electric coupé, fekete, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2018. november 27.
2018 legfelkapottabb trendje az elektromos autózás. Hiába tűnik újszerű divatnak, az elektromos autók már az 1890-es években megszokottak voltak…. aztán jött jó pár évtized kihagyás.