Kegyes mészárlás az Aston Martinnál – Elektromos hajtást a veteránoknak!

Közzétéve:
2018-12-07, 11:04

Az Aston Martin elektromos kiegészítő csomagot ajánl a klasszikus modellekhez

A világ egyre több kormánya próbálja visszaszorítani a levegő szennyezését, egyre szigorúbb szabályok lépnek életbe az üzemanyagra vonatkozóan. Ezek a jövőben aktualizálódó szabályozások megnehezíthetik a veterán autók forgalomba helyezését, de az Aston Martin már előállt egy lehetséges alternatívával.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, jobbról

Az angol óriás tudósítása szerint elektromos érőátviteli csomagot kínál klasszikus modelljeihez, ami nem jelenti azt, hogy meg kell válni a típusok eredeti, gyári motorjától. Az első átszerelt modell egy 1970-es DB6 MKII Volante.

Az EV-csomagot az autó motorjára szerelik, a gépezet kábelei az autó elektromos rendszeréhez csatlakoznak majd. A rendszert egy műszerfalra szerelt képernyőről lehet majd irányítani, onnan lehet választani, hogy a belsőégésű, vagy az elektromos motor hajtsa a koros négykerekűt.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, balról

Az EV-csomag jelenleg csak tanulmány fázisában létezik, várhatóan 2019-től lesz elérhető. Úgy tűnik sokat fog örökölni a Rapid E-től és a Lagonda elektromos autóitól.

A veterán autók átalakítása nem egy újkeletű ötlet, már a ’40-es években is készültek hotrodok T-modellekből. Bár környezetszennyezés terén egy jó lépés a motor elektromossá alakítása, az autó eszmei értékében kárt tehet.

Ha úgy vesszük, egy oldtimer értéke nem csak papírjai meglétében és hitelességében rejlik, hanem műszaki részletei eredetiségében is. Igaz a csomag bármikor kiszerelhető, de a géptesten akkor is látszani fog, hogy nincs miden rendben.

Aston Martin, DB6, MKII, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, hátulról

Elismerem, a veterán-rajongók azon csoportjába tartozom, akik a gyári állapot helyreállításában hisznek, még azon is kiakadtam, hogy egy 601-es Trabantba valaki 1.1-es kormányt szerelt, de egy motorral kapcsolatos variálás elég sok mindenben változást jelent.

Na, mindegy, aki szeretné, szereltesse át autóját, ha meg tudja fizetni a luxusmárka szolgáltatását. A pontos ár még nem nyilvános, de minden bizonnyal költséges lesz. A gyári garázs-varázs az Aston Martin coventry-i klasszikus autókért felelős műhelyében fogadja a megújulni vágyó modelleket.

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
1972 Reliant Bond Bug 700ES, narancssárga, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. szeptember 08.
1970-ben mutatkozott be az angol személyszállítás jövőjének tekintett Bond Bug. Fő vásárló szegmense a fiatalok voltak, akik rajongtak a formabontó megjelenésű, soros 4 hengeres és 3 kerekű mikrokupéért
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is