2020. július 22. | 15:10

Nem okoz majd csalódást az új 2,4 literes, 400 lovas erőforrás.

Sokan már-már temették a Subaru híresen combosra épített boxermotorjait, de nemrég kiderült, a cég még dolgozik egy új generációs belsőégésűn. Nagy valószínűséggel ez lesz a vége a sztorinak, mert a Subaru tervei szerint a következő 10 évben teljesen elektromosítja az autóparkot. Jelenleg a Subaru Crosstrek jelképezi a hibridizáció előfutárját, de hamarosan követi a többi modell is. Bár az eddig ismert motorcsalád kifutóban van, és a távoli jövő nem a belsőégésű motorok irányát képezi, még van potenciál a régi technikában, pláne egy hibrid technológiára építve.

A CarSensor japán autós újság arról számolt be, hogy a Subaru három új belső égésű turbós motort mutat be a jövő év elején. Üdítő jövőkép, hogy ezek közül kerül ki majd az is, ami a legújabb generációs WRX STI-t és a BRZ hajtja majd.  

A downsizing jegyében született, 1,5 literes turbós aggregát cseréli majd a mostani 2,0 literes motort a Crosstrekben és az Imprezában is, ami a kor kisköbcentis turbósai alapján nyilván semmivel sem lesz gyengébb, mint a mostani szívó. A motorcsalád következő lépcsőjét egy 1,8 literes turbós jelenti majd, amire 265 lóerő körüli teljesítményt jósolnak, és a Legacy valamint Outback is várhatóan ezt kapja majd.

Végül a legizgalmasabb technika a 2,4-es turbó, ehhez nem fér kétség. Ebből a verzióból a hírek szerint többféle teljesítményű változat lesz, melyekből a leggyengébb 276 lóerő körül lesz. A leghegyesebb kivitel akár 400 lóra is képes lehet majd, ami természetesen majd az új STi alatt segíthet felszaggatni az aszfaltot.

Az RWD kivitel egy visszafogottabb variációt kap majd, amit állítólag 330 lóerő környékére fojtanak. A tekintélyes teljesítményt valószínűleg az új motorok is valamilyen hibrid technológiával párosítva tudják majd, legalábbis a jövőbeli tervek mellett elég hihetetlennek tűnne tisztán belső égésűként piacra dobni az új szériát. A hibrid technikának hála elég széles teljesítményválasztékkal lehetne piacra dobni a három féle alaptechnikát, így minden Subaru típust hozzá való erőforrással lehet ellátni, így lesz egyszerű családi és ütőképes STI változat is.

Jelen információk alapján úgy tűnik, mostantól számítjuk a Subarut meghatározó boxer-technológia befejező szakaszát.