A Subaru első teljesen elektromos modellje egy közepes méretű SUV lesz, amely Európába érkezik a mostani évtized első felében. A Subaru Europe beszámolója szerint a Toyotával közösen fejlesztett autó méreteiben felveszi a versenyt a belső égésű motorral szerelt Subaru Foresterrel.

Tanulmányrajz

Az elektromos hajtáslánccal szerelt modell Subaru Evoltis néven vonul be az autótörténelembe a japán média értesülése szerint. A Subaru 2020 elején mutatott be egy full elektromos tanulmányautót Tokióban, akkor még arról lehetett hallani, hogy 2025 előtt nem kezdődik meg a gyártása. A mostani pletykák szerint 2021-ben ránthatják le a leplet az autóról, utána indulhat be a tömegtermelése.

Subaru logóval ellátott elektromos koncepcióautó
Subaru logóval ellátott elektromos koncepcióautó

Ez év közepén aztán elkezdtek szivárogni a hírek az Evoltisról, a villanyautózásban jártas informátorok arra tippelnek, hogy a kocsi összkerék-meghajtású lesz, a 280 lóerő mellé pedig 480 kilométeres hatótáv párosul majd. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek nem gyári adatok, hanem feltételezéseken alapuló számok, a hivatalos specifikációkat még nem adta közre az autógyártó.

Subaru logóval ellátott elektromos koncepcióautó

A Subaru tehát szépen leköveti a trendeket (SUV-mánia, villanyautózás előretörése), szinte kizárt, hogy az Evoltis (már ha tényleg ez lesz a neve) csak Európában lesz kapható, minden bizonnyal az észak-amerikai és az ázsiai piacon is forgalmazásba kerül idővel.

A Subaru az Egyesült Államokban egyetlen plug-in hibrid modellt forgalmaz, a Crosstrek a Toyota által kifejlesztett PHEV-platformon alapszik. A Subaru egyébként komolyan gondolja a villanyosítást, a vállalat nemrég mutatta be az Impreza, az XV és a Forester mild-hibrid hajtáslánccal szerelt verzióját (ők alkotják majd az e-BOXER családot). A cég úgy számol, hogy a globális eladásai 40 százalékát a villanyautók és hibrid autók teszik majd ki a mostani évtized végére.

Nyitókép forrása: CarBuzz