2020. április 21. | 11:13

Azt most még nem lehet tudni, hogy pontosan mikor tör be az európai piacra a guruló masina.

Az Aiways bejelentette, hogy nemrég a kínai és az európai piacon is szabadalmaztatta CARL elnevezésű önvezető töltőrobot-technológiáját. A kínai elektromosautó-gyártó töltőrobotjai 30 vagy 60 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkeznek majd.

Az Aiways eredetileg úgy tervezte, hogy 2020 végén fog betörni az európai piacokra, kérdés, hogy a koronavírus okozta gazdasági károk mennyire húzzák át a kínaiak számításait. A cég mindenesetre már Európában is szabadalmaztatta CARL-t, az önvezető elektromosautó-töltő robotot.

Ezek a szerkezetek egy meghatározott területen belül a GPS segítségével bemérik az autókat, majd odagurulnak hozzájuk. A villanyautósok egy mobiltelefonos applikáción keresztül jelezhetik, hogy az autójuknak töltésre van szüksége. Ezt követően CARL megkeresi a csatlakozót és megkezdi a töltést. Az Aiways tervei szerint a masinák 50 perc alatt 80 százalékra fel tudnak majd tölteni egy közepes méretű akkupakkal ellátott autót.

A rendszer nagy előnye, hogy az autótulajoknak nem kell vesződniük a szabad töltőpontok keresgélésével. CARL egyébként egy hálózati csatlakozóról tölti a saját akkumulátorát, az áram onnan kerül az autóba. Vagyis az energia kétszeres töltés veszteséggel jut el a konnektorból az autóba (konnektorból–>robot, majd robot–>autó) ami nem a legjobb a hatékonyság szempontjából. Plusz a robotok minden autótöltés után inaktívvá válnak 20-30 percre, annyi idő töltődik újra az akkumulátoruk.

Az Aiwaysnek Európában konkurenciája is lehet, ugyanis a Volkswagen a jövőben piacra dobhatja a saját töltőrobotjait.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36202578998) vagy e-mailben!