Már újkorában is hatalmas ellentétet váltott ki az emberekben a formavilág, de az vitathatatlan, hogy egy fontos állomás volt.
Az Aston Martin az év elején újjáélesztette a Lagonda márkanevet, sőt önálló márkává emelte, amely a gyártó elektromos autóit gyűjti majd össze. A Genfi Autószalonon volt szerencsém közelebbről is szemügyre venni az All-Terrain Concept névre keresztelt tanulmányt. Sajnos mire gyártásba kerül, addigra nem lesz annyira menő...
A harmadik generációs Lagonda szedánból lett ez a shooting brake változat, amely nagyon menő lett. Van egy jó hírem, ha megtetszett és elég mély a zsebed, akkor meg is vásárolhatod, hiszen az RM Sotheby's augusztus közepén megrendezésre kerülő aukcióján kalapács alá kerül.
Az 1987-es harmadik generációs Lagonda azért is különleges, mert csupán egy évig gyártották. Az elődhöz képest újdonságnak számított az injektoros erőforrás. Ami viszont tökéletes volt azon nem változtattak túl sokat, ami szögletes volt, az is maradt, a belsejében pedig minden az exkluzivitást tükrözi. Ez az egyedi műszerfal-kiosztásban, a LED panelekben mutatkozik meg, illetve fizikai gombok helyett inkább érintőpanelre hasonlító kezelőszerveket használtak már ekkor, ami kicsit a sci-fi filmekben is megállta volna a helyét. Az utastér maradék részét faberakással és finom bőrökkel díszítették.
Ez a példány egy Svend Svendsen nevű dán férfi tulajdonában volt, aki 2006-ban eladta egy svéd gyűjtőnek. A második tulajdonos egy korábban látott felépítménnyel szerette volna látni a sajátját, így megbízta a Radford és a Panelcraft céget, hogy alakítsa át shooting-brake-re az szedánt. A projekt élére a tapasztalt svéd ipari és autóipari tervező, Ted Mannerfeldt került.
A végeredmény pedig látható, tökéletes lett. Ennek megfelelően a becslések szerint 150 ezer és 200 ezer dollár között fog elkelni, ez átszámolva 43 ás 56 millió forintot jelent, ami nem kevés. Ez viszont egy 1987-es Lagonda.