2020. május 27. | 12:25

Plug-in hibrid és lágy hibrid technológiával tör előre az Executive szegmens két bajor szereplője.

Az azonos padlólemezre épülő 5-ös és 6-os GT frissítésekor mi volt az első dolga a dizájnereknek? Picit szélesebbre húzták a veséket! Ezen felül a fényszórók vékonyabb fénykontúrt kaptak, fényszórónként kettő „U” alakú - vagy az opcionális extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény jelent meg. A full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az opcionális extrák közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült, sőt a lézerfény-technológia is rendelhető. A hátsó lámpatesteken is módosítottak, itt is fekete betétekkel ellátott „L” motívumokkal találkozhatsz.

Az utastérben alap a 10,25 colos kijelző, de elérhető a 12,3 colos változata is, újra rendezték a középkonzol vezérlőpaneljét és a multikormány gombjait is, sőt, kibővítették az automata légkondicionáló funkcióit. Opcionális extraként a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető a Plus mellett. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával működik.

Az új Driving Assistant Professional csomag részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens immár aktív navigációra is képes: a technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni a célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket a sávváltást segítő asszisztens is segít. Új funkcióként mutatkozik be az úgynevezett „automatikus leállósáv-megkülönböztetés”, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót.

2020 őszétől a négy hengeres benzinmotorral dolgozó, plug-in hibrid hajtáslánc-technológia nem csupán a BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin kiváltsága lesz, hiszen a palettára a BMW 530e Touring és a BMW 530e xDrive Touring is megérkezik. A 184 lóerős benzinmotor és a 109 lóerős villanymotor 292 lóerős összteljesítményre képes, a lítium-ion akkucsomagnak köszönhetően pedig 53-62 kilométeres tisztán elektromos hatótávra is képesek lesznek a különböző modellváltozatok. Ugyanakkor bővül a portfólió az 545e xDrive modellel, amelyben már egy soros hathengeres benzinmotor működik, 394 lóerős összteljesítménnyel.

A nyolcfokozatú Steptronic automata  az összes modellváltozatnál alapfelszereltségnek számít, míg az alapmodelleknél az xDrive összkerékhajtás feláras. A 6-os GT piaci bevezetésekor az alábbi motorváltozatok lesznek elérhetőek: 630i, 640i, 620d, 630d, 640d – természetesen mindegyik lágy hibrid technológiával kiegészülve.

A mild-hibrid technológia az 520d és 520d xDrive modellekben mutatkozott be 2019 őszén, immáron az 5-ös BMW összes négy- és hathengeres motorral szerelt modellváltozatába helyet kap. A 48 voltos kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a fékezéskor felszabaduló energiát egy második akkumulátorba táplálja vissza, amellyel nem csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el, de gyorsuláskor csökkenti a belsőégésű erőforrás terhelését, és növeli a maximális teljesítményt is.

Az új 5-ös és 6-os GT sorozat piaci bevezetése 2020 júliusában veszi kezdetét, mindkét karosszériaváltozat elsősorban a BMW dingolfingi gyárában készült, de a limuzin a Grazban működő partner, a Magna Steyr is gyártja párhuzamosan. A limuzin hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozata eközben kizárólag a kínai piacra készül, a BMW Brilliance Automotive senjangi gyárában.