A gyanú szerint illegális autóversenyzésben vettek részt nagyteljesítményű sportautók a német autópályán
A német autópályarendőrség több mint 100 autóst tartóztatott fel, miután felmerült a gyanú, hogy azok illegális utcai versenyzésben vettek részt. A járművek jellemzően nagy teljesítményű, norvég rendszámos sportkocsik voltak, az oldalukon „Eurorally 2019” matricával. A Norvégiában érvényes 110 km/h-ás sebességkorlátozást bizonyára kevésnek találták, ezért jöttek át Németországba nyomni a gázt.
2019. május 2-án több bejelentés is érkezett, melyek szerint nagyteljesítményű autók, minden kétséget kizáróan egymás ellen versenyezve, őrült tempót diktálva és a forgalom többi résztvevőjét is veszélyeztetve, 250 km/h felett hajtanak a német autópályán. A rendőrség gyorsan akcióba lendült, a forgalmat megállítva, minden gyanús autóst az észak-kelet-németországi A20-as autópálya egyik pihenőjébe terelt.
Annak ellenére, hogy az autópálya ezen szakaszán nem volt sebességkorlátozás, a versenyzés balesetveszélyes, ezért bármilyen sebesség mellett tilos! A pihenőben hamar mindenfelé Porschék, Lamborghinik, NSX Hondák, Suprák és egyéb csúcskategóriás sportautók sorakoztak, a rend őrei mindenkitől elvették a forgalmikat és jogosítványokat, senkit nem engedtek tovább egy ideig. A razzia egészen késő estig tartott, a rendőrség több ponton is ellenőrzőpontokat állított fel az autópálya mentén további résztvevők után kutatva.
Annak érdekében, hogy az eset nehogy megismétlődjön, az autókat csak kisebb csoportokban engedték útnak, óránként maximum négyszer. Szerencsére az eset végül baleset nélkül zárult, de ennek ellenére a rendőrség illegális autóverseny szervezése miatt feljelentést tett a túra szervezőjével szemben.
Mint kiderült, a feltartóztatott autósok mind az Eurorally nevű szervezet eseményén vettek részt. Ők egy norvég utazásszervező cég, amely jellemzően néhány napos autós rendezvénytúrákat szervez Európa útjaira az autózás szerelmeseinek. A honlapjukon versenyzésről egyébként szó sem esik! A mostani, fejenként 799 euróba kerülő 4 napos túra útvonala a norvég fővárosból, Oslóból vezetett volna Prágáig, ha nem avatkozik közbe a német autópályarendőrség.
Miután Németország az egyetlen hely Európában, ahol vannak sebességkorlátozás nélküli autópályaszakaszok, az eset ismét felerősítette azon véleményeket, hogy ezt a szabályozást el kell törölni és mindenhol be kell vezetni a 120, vagy a 130 km/h-ás sebességkorlátot. A limit bevezetését szorgalmazók szerint ezzel csökkenne a környezetszennyezés, a zajterhelés és az autópályákon előforduló balesetek száma is. A másik oldalon azok vannak, akik szeretik nyomni a gázt és mellettük sorakoznak az autógyárak is, akik a korlátlan szakaszok eltörlését követően esetleg visszaesést tapasztalnának a nagyteljesítményű autóik eladásaiban.