2022. február 25. | 12:15

Az amerikai cég nem kívánja önálló üzletágba szervezni az elektromosautó-gyártását.

A Fordnak nem áll szándékában önálló cégbe kiszervezni az elektromos vagy belső égésű motoros járművek gyártásáért felelős üzletágát, jelentette be Jim Farley, az amerikai vállalat vezérigazgatója. A szakember elmondta, elektromos autók tekintetében a Teslát és a kínai Niót tartják legkomolyabb ellenfelüknek, és nem felzárkózni akarnak hozzájuk, hanem legyőzni őket. Emellett pedig a belső égésű motorok terén is maguk mögé akarják utasítani a riválisokat.

Egyes befektetők arra ösztönözték a Fordot és a General Motorst is, hogy válasszák le és szervezzék önálló egységgé az elektromos járművekhez kapcsolódó tevékenységüket, hogy maximálisan kiaknázhassák az ezekben a vállalkozásokban rejlő pénzügyi potenciált. Ezzel kapcsolatban a kizárólag elektromos autókat gyártó Teslát emelték ki, amely jelenleg a világ legértékesebb autógyártójának számít.

A Ford korábban cáfolta azokat a híreket, melyek szerint azt fontolgatják, hogy az elektromos vagy a belső égésű motoros járművek gyártásáért felelős üzletágát le kívánja választani. Az amerikai autógyártó a múlt hónapban tette közzé, hogy 24 hónapon belül már éves szinten 600 ezer elektromos járművet lesz képes előállítani világszerte.

Ford Bronco a gyártósoron

Farley elmondta, a cégvezetés meglátása szerint az amerikai autógyártó elektromos és belső égésű motoros üzletága alulteljesít bevételi szempontból. A Ford úgy gondolja, hogy ezen a járművek jobb minőségével, alacsonyabb gyártási költségekkel, és a járművek komplexitásának csökkentésével lehetne javítani. 

A szakember meglátása szerint a Ford rengeteget pazarol azzal, hogy túl sok embert foglalkoztat, túl sok befektetést eszközöl, túl bonyolult a cég működése, és nincs megfelelő szakértelmük az eszközeik átalakításában. Ahhoz, hogy a Teslához hasonló profitot tudjanak realizálni, valódi szakemberekre van szükség, akik képesek elősegíteni a fejlődést és a változást. Emellett a Fordnak több olyan munkavállaltó kellett felvennie, akik az elektromos alkatrészek, a fejlett elektromos architektúrák és a digitális vásárlói élmény területén dolgoznak.

Farley elárulta, hogy a Ford olyan megállapodásokon dolgozik, amelyek folyamatosan képesek biztosítani az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges kulcsfontosságú nyersanyagok, például a lítium, a nikkel, a réz és a ritkaföldfémek ellátását a kockázatok minimalizálása érdekében.