2019. szeptember 12. | 14:46

A vállalatnál biztosak abban, hogy a folyamatos fejlesztés és bővülés alatt álló elektromos járműcsalád sikeres lesz. Talán olyannyira, hogy pár éven belül nagyobb számban kínálnak majd elektromos autókat, mint belső égésű motorosokat.

Az amerikai márka jelenlegi, igencsak széles kínálatában könnyű elveszni. Ez azonban pozitívumként fogható fel, hiszen az Ecoboost benzinesektől a TDI vagy TDCI gázolajosokon át most már egészen a hibridekig minden felfedezhető a Ford háza táján.

A Mondeo-család csupán az egyik széria azon néhány modellsorozat közül, amelyek a Fordnál érintettek lettek a villamosításban. Ott van például a „régiúj” Puma, amit azért illet ez a furcsa kifejezés, mert ugyebár a ’90-es évek végén és a 2000-res évek elején, ha Pumáról volt szó, mindenki a 2+2 üléses sportos kupéra asszociált. A Ford 2019-ben visszahozta a típusnevet a felhozatalba egy mini crossover személyében, amely a Fiesta alapjaira épült. Az új, hibrid Pumát egy fejlett, 1,0 literes Ecoboost motor és egy 48 voltos elektromotor hajtja.

A hibrid kínálatban a Kuga, az Explorer és a Tourneo Custom PHEV is helyett kapott, ezeket élőben is szemügyre lehet venni a Frankfurti Autószalonon, szeptember 22-éig bezárólag.

„Nincs mindenki számára egységes megoldás az elektromosítás terén, hiszen minden ügyfélnek mások a körülményei, illetve utazási igényeik is eltérők” – mondta Joerg Beyer, a Ford Europe ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, hogy a vállalat stratégiája az, hogy a megfelelő hajtáslánc-variációt a megfelelő járművel párosítsák, hozzák összhangba, ezzel segítve az ügyfeleket is abban, hogy elektromos járművekkel kapcsolatos tapasztalataikat elsajátíthassák.

Az új Kugát néhány hónappal ezelőtt mutatták be a márka első modelljeként, amely mild-hibrid, öntöltő hibrid és és plug-in hibrid verziókban is megvásárolható. Utóbbi esetében egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor áll rendelkezésre, mely egy villanymotor és egy 14,4 kWh-s akkumulátor csomag beavatkozásával 222 lóerős összteljesítményt hoz.

A másik reflektorfény alatt álló modell Frankfurtban nem más, mint az Explorer. Egy 3,0 literes V6-os Ecoboost motorral van szerelve, annak villanymotorral kiegészült teljesítménye 444 lóerő és 840 newtonméter. A 13,1 kWh-s akkupakk 40 km-es elektromos hatótávot tesz lehetővé az Explorer esetében.

Végezetül, a Mondeo Wagon Hybrid egy 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorral, egy elektromotorral és egy 1,4 kWh-s akkumulátor csomaggal funkcionál. A jármű összteljesítménye 184 lóerő.

Kiváló műszaki állapotú használt Ford modellt keresel? Keresd fel Mudri Dánielt, a Magyar Autókereskedőház Zrt. értékesítési vezetőjét (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu) bizalommal, és kérj ajánlatot a számodra megfelelő Ford modellre!