A Ford komolyan veszi a villanyosítást!

Közzétéve:
2019-04-04, 12:37

Az amerikai autógyártó fel szerette volna húzni Focus és Fiesta bestseller modelljeinek teljesítményét, ám mindezt nem nagyobb lökettérfogatú motorok beszerelésével képzelte el

A Ford is elköteleződni látszik a környezettudatosság irányába, 2020-tól kezdődően hibrid technológiákkal látja el rögtön két modelljét is! Az év elején tett bejelentésük szerint az újgenerációs Focus bemutatását követően minden friss modell hibrid rásegítést kap majd, illetve a már meglévő palettát is megpiszkálják e téren. A korábbi típusok esetében a plug-in, a mild és a full hibrid rendszerek egyaránt megrendelhetők lesznek.

Ford Focus 2019 ST line

A fejlesztők teljes mértékben meg vannak győződve arról, hogy miközben a hibrid rendszer az üzemanyag-felhasználás csökkenését eredményezi és eközben pénzt is takarít meg használójának, az egyedülállóan szórakoztató Focus és Fiesta vezetési élmény nem tűnik el a süllyesztőbe. Sőt, mivel a korábbinál ezúttal még több erő áll rendelkezésre, a 155 lóerős csúcsteljesítmény igazán örvendeztető tud majd lenni!

A Ford Fiesta és Focus modellek esetében mild hibrid meghajtásról lesz szó, vagyis a normál generátort egy szíjhajtású, integrált generátor (BISG) váltja fel, amely elektromotorként is funkcionál, miközben kooperál az 1,0 literes háromhengeres EcoBoost belsőégésű egységgel. A rendszer tehát a hagyományos esetben fékezéskor elveszett energiát nyeri vissza és továbbítja a 48 V-os, léghűtésű akkupakkhoz, a töltés végett. A BISG továbbá lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1.0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, a motortérbe nagyobb turbó került, ezzel kiegészülve a teljesítmény is nőtt.

1,0 EcoBoost motor

Jelenleg az 1,0 literes blokk 85 és 140 lóerő közti teljesítményt ad le attól függően, hogy melyik modellbe lett szerelve. Ehhez képest a jövendő 155 ló már egy igazán kifogásolhatatlan teljesítmény lesz. Az autógyártó elárulta, hogy igyekszik megcélozni a 125 lóerős Ford Focus 106 g/km-es károsanyag-kibocsátási eredményét.

Ford Fiesta 2019 ST line

Többek között a Tourneo és Transit modellek is megkapják a 48 V-os lítiumion csomagot, mely azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen.

Forrás:

További autós hírek

Lassan tele a város civil járörökkel, mindenütt kamerák, folyamatosan indulnak dashcam alapján is az eljárások hivatalból, valamint sorra történnek az…

Mindannyian találkoztunk már ilyen autóssal, aki egyszerűen nem bírja, ha valaki mellé ér, és ezért gyorsítani kezd – írja vezess.…

A Debreceni Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondtalan okozásának vétsége miatt emelt vádat azzal a férfival szemben, aki Polgáron ütközött…

Nincs mese. Autósként rossz végén állunk annak a bizonyosnak abban az értelemben, hogy nem az autós forgalom érdekében történnek fejlesztések,…

Amikor a körforgalomban Vin Dieselnek képzeled magad, de a közönség nem értékeli a produkciódat – írta legújabb pofátlan(TAN)ító videójához a…

Kapcsolódó írások

Az új 2018-as Ford Focus: az első hivatalos képek
2018. január 07.
A következő generációs Focus hamarosan megérkezik. A hivatalos teaserek már napvilágot láttak, melyek már láttatni engedik a részleteket.
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
Ford Focus ST 2019
2019. február 19.
Újult külsővel és még soha nem látott teljesítménnyel érkezik a vadonatúj Ford Focus ST
hibrid Ford modellek bemutatója
2019. május 09.
Az amerikai gyártó már jóideje szemezget az alternatív megoldásokkal, most viszont gyakorlatban is bizonyítani kíván