2019. február 19. | 17:06

Újult külsővel és még soha nem látott teljesítménnyel érkezik a vadonatúj Ford Focus ST

Az amerikai gyártó szerint az innovatív vezetőközpontú technológiáknak hála, a dekoratív hatchback még agilisabb társnak ígérkezik a mindennapokban!

 

A Ford 2019 nyarán tervezi eladásra bocsátani legújabb Focus ST kiviteleit, melyek eddig még nem látott teljesítménnyel lesznek megvásárolhatók. Ötajtós hatchback és kombi modellek jelentik a kínálatot, dízel és benzines erőforrással. A kasztnit a vadonatúj C2-es platformra építik és a magasabb fokú élmény biztosítása végett olyan technológiákat integráltak az új ST-be, melyekkel a márka egy-egy legendás modelljeiben, például a Ford GT-ben vagy a Mustangokban már találkozni lehetett.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A márka életében korábban nem volt precedens olyan elsőkerekes járműre, melyet eLSD-vel (electronic limited-slip differential), vagyis elektronikus, részlegesen önzáró difivel szereltek. A gyártó célja az elektronikus rendszerrel, hogy a lehető legjobban növeljék a kanyarstabilitást. A vásárlók kétfajta erőátviteli rendszer közül választhatnak majd, mely egy hatfokozatú manuális és egy hétfokozatú automataváltót takar. A közvetlenebb kapcsolat fényében én előbbi mellett tenném le a voksom, bár egy automata is tud meglepetéseket okozni, főként, ha kézi kapcsolás is elérhető.

A Focus ST-ben további újításként szolgál az üzemmód választó, ahol is a csúszós/nedves, a normál és a sport fokozatok között lehet váltogatni. Amennyiben megesik, hogy autóversenyzőnek hiszed magad, ne aggódj, némi felár ellenében rád is gondoltak: a performance csomag track üzemmódot is kínál! Az egyes üzemmódok 15%-kal gyorsabb elektronikus kormányzást produkálnak a sztenderd Focus modellhez képest.  

Az ötajtós benzines ST kivitelekben széria a CCD (Continuously Controlled Damping) aktív futómű, folyamatos csillapítás-szabályozással. Az ST modellekben eddig nem látott 276 lóerős teljesítmény 5 500 fordulat/percen mutatja meg foga fehérjét a márka 2,3 literes benzines Ecoboost erőforrásának jóvoltából. A bódé mintegy 6,0 másodperc alatt éri el nulláról a 100 km/h sebességet, ez körülbelül fél másodpercet ver a kifutó ST modellekre.

A 187 lóerős 2,0 literes Ecoblue dízelmotor sem piskóta, hiszen ez az eddigi legerősebb gázolajos, amellyel a Focus modelleket valaha szerelték. A csúcsteljesítményt 3 500 fordulat/percen adja le, miközben a 400 Nm maximális forgatónyomatékkal már 2 000 és 3 000 percenkénti fordulaton találkozni lehet.

Recaro sportülések és sportkormány uralja a belteret, miközben számos helyen megfigyelhetők az ST feliratok. A jármű belépő árát egyelőre nem közölte a gyártó, a korábbiakat számításba véve ugyanakkor 10 millió forintos induló költséggel érdemes számolni.