Érkeznek a valaha volt legerősebb Focus ST modellek!

Frissítve:
2019-02-19, 16:05

Újult külsővel és még soha nem látott teljesítménnyel érkezik a vadonatúj Ford Focus ST

Az amerikai gyártó szerint az innovatív vezetőközpontú technológiáknak hála, a dekoratív hatchback még agilisabb társnak ígérkezik a mindennapokban!

Ford Focus ST hatalmas hűtőrács

A Ford 2019 nyarán tervezi eladásra bocsátani legújabb Focus ST kiviteleit, melyek eddig még nem látott teljesítménnyel lesznek megvásárolhatók. Ötajtós hatchback és kombi modellek jelentik a kínálatot, dízel és benzines erőforrással. A kasztnit a vadonatúj C2-es platformra építik és a magasabb fokú élmény biztosítása végett olyan technológiákat integráltak az új ST-be, melyekkel a márka egy-egy legendás modelljeiben, például a Ford GT-ben vagy a Mustangokban már találkozni lehetett.

Ford Focus ST 2019

A márka életében korábban nem volt precedens olyan elsőkerekes járműre, melyet eLSD-vel (electronic limited-slip differential), vagyis elektronikus, részlegesen önzáró difivel szereltek. A gyártó célja az elektronikus rendszerrel, hogy a lehető legjobban növeljék a kanyarstabilitást. A vásárlók kétfajta erőátviteli rendszer közül választhatnak majd, mely egy hatfokozatú manuális és egy hétfokozatú automataváltót takar. A közvetlenebb kapcsolat fényében én előbbi mellett tenném le a voksom, bár egy automata is tud meglepetéseket okozni, főként, ha kézi kapcsolás is elérhető.

Ford Focus ST Performance piros féknyergek

A Focus ST-ben további újításként szolgál az üzemmód választó, ahol is a csúszós/nedves, a normál és a sport fokozatok között lehet váltogatni. Amennyiben megesik, hogy autóversenyzőnek hiszed magad, ne aggódj, némi felár ellenében rád is gondoltak: a performance csomag track üzemmódot is kínál! Az egyes üzemmódok 15%-kal gyorsabb elektronikus kormányzást produkálnak a sztenderd Focus modellhez képest.  

Az ötajtós benzines ST kivitelekben széria a CCD (Continuously Controlled Damping) aktív futómű, folyamatos csillapítás-szabályozással. Az ST modellekben eddig nem látott 276 lóerős teljesítmény 5 500 fordulat/percen mutatja meg foga fehérjét a márka 2,3 literes benzines Ecoboost erőforrásának jóvoltából. A bódé mintegy 6,0 másodperc alatt éri el nulláról a 100 km/h sebességet, ez körülbelül fél másodpercet ver a kifutó ST modellekre.

Ford Focus ST hátulja

A 187 lóerős 2,0 literes Ecoblue dízelmotor sem piskóta, hiszen ez az eddigi legerősebb gázolajos, amellyel a Focus modelleket valaha szerelték. A csúcsteljesítményt 3 500 fordulat/percen adja le, miközben a 400 Nm maximális forgatónyomatékkal már 2 000 és 3 000 percenkénti fordulaton találkozni lehet.

Ford Focus ST beltér

Recaro sportülések és sportkormány uralja a belteret, miközben számos helyen megfigyelhetők az ST feliratok. A jármű belépő árát egyelőre nem közölte a gyártó, a korábbiakat számításba véve ugyanakkor 10 millió forintos induló költséggel érdemes számolni.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Az új 2018-as Ford Focus: az első hivatalos képek
2018. január 07.
A következő generációs Focus hamarosan megérkezik. A hivatalos teaserek már napvilágot láttak, melyek már láttatni engedik a részleteket.
Ford Focus ST
2019. április 04.
Az amerikai autógyártó fel szerette volna húzni Focus és Fiesta bestseller modelljeinek teljesítményét, ám mindezt nem nagyobb lökettérfogatú motorok beszerelésével képzelte el
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel