A Ford óriás picukpjaiba szánt 7,3 literes motorja már elérhető az USA-ban

Kozma Ádám
Közzétéve:
2020-07-02, 14:54

Egy újabb hiánypótlónak nem mondható, de mindenképp említésre méltó blokk.

Akik csorgó nyállal kémlelték a Ford bontókat a legújabb nagyméretű pickupokban bemutatott 7,3 literes V8-asért, most nagyon jó hírt fognak hallani. Már ha Magyarországon akad ilyen elvetemült, aki erre a minden irányból behemót motorra vágyjon valamiért. És a lényeg, hogy a Ford Performance elérhetővé tette nem véletlenül Godzilla névre keresztelt V8-asát.

Ford F250 TREMOR 2020

Ez a tekintélyes hengerűrtartalommal rendelkező erőforrás a 2020-as Ford Super Duty kategóriájú F szériás pickupjaiban mutatkozott be idén. Azonban a Ford Performance csapata nem olyan típusú emberekből áll, akik sajnálnák másoktól is az óriási V8-ast. Aki ilyenre vágyik nincs más dolga, mint kiperkálni az Egyesült Államokban 8150 dolláros vételárat, és feltételezem a hozzá járó összes egyéb költségeket. A V8-as birtoklásának eufórikus örömködése közben el is lehet kezdeni gondolkodni azon, melyik kocsi orrát kell szétvágni, hogy belehuppanhasson a moci.

A 7,3 literes benzines Godzilla már a bemutatkozása után azonnal nagy figyelmet kapott, amivel rendesen csorbította a 2020-as Super Duty járművekbe szánt új, 6,7 literes dízel erőforrás rivaldafényét. Ez abból a szempontból érdekes, hogy ezeknek az óriás pickupknak a felhasználói meglehetősen elégedettek voltak a dízel erőforrás iszonyatos nyomatékával, de a benzines big block azért megpiszkálta sok ember fantáziáját.

Ford 7,3 V8 Godzila benzines elsőégésű motor

Nem csoda, hiszen az új motor nagyjából 430 lóerőt és megközelítőleg 650 Nm-t szabadít a hajtásláncra. Benzines révén követel némi fordulatszámot a csúcsteljesítmény leadásához, ugyanis a maximális lóerőt 5500-as fordulatnál, a maximális forgatónyomatékot pedig 4000-es fordulatnál tudja. A teljesítmény autóra gyakorolt hatása egyébként úgy fest egy gyári összeállításban a 2020-as Ford F-250 Tremor esetében, hogy a 3,5 tonnás kisteherautót 7,5 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100-ra.

A motor egyébként nem kifejezetten a CO2 kvóták élharcosának készült, inkább a klasszikus amerikai V8-asok szellemét idézi. Magas kompressziós aránnyal dolgozik (10.5:1), a blokk öntött vas, a hengerfejek alumíniumból vannak. A szerencsés vásárló nem csak a fűzött blokkot kapja meg, ugyanis a csomag tartalmazza a pillangószelepet, leömlőt, olajhűtőt, kábelköteget, gyújtást, a motor emelőkonzoljait és egy bakot a szállításhoz-tároláshoz.

Ha véletlen valaki ilyen projektbe kezdene, könyörgöm szóljon, mert látni és hallani akarom még ebben az életben, hogy hogyan szól egy ilyen bestia.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Címkék:

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1965 Mercury M-100, piros, pickup, elölnézet, oldalnézet, jobbról, RM Sotheby’s
2019. december 26.
1965-ben a Mercury kanadai divíziója bemutatta a 4. generációs M-100-as pickup átdolgozott változatát. A kistehert csak Kanadában értékesítették, ami sokban egyezett a vele kortárs Ford F-100-assal

További hírek