2019. július 15. | 13:46

Az Ami One koncepció egy elektromos aszfaltpattanás.

A népesség 68 százaléka nagyvárosokban fog élni néhány éven belül a Citroën egyik vezetője szerint, így ideje valami forradalmi megoldást találni a túlzsúfolt utakra. A franciáknál pedig nincs hiány kreativitásban, így kitaláltak egy koncepciót, mely az első generációs Smart méretéhez hasonlítható. Az újítás nem csak az autó maga, hanem az a konstrukció, ahogyan az emberek igénybe vehetik.

Az Ami One ugyanis a mopedautó kategóriájába tartozik, így már 14 éves kortól vezethető lenne az elektromos járgány. Ezzel igyekeznek a mobilitást szélesebb körben elérhetővé tenni, ráadásul megvásárolni sem kellene ezt a modellt, így az is használhatná, aki nincs kitömve pénzzel.

A gyártó marketingigazgatója, Arnaud Belloni úgy vázolta fel, hogy az Ami One-t lehetne használni öt percig, öt óráig, öt hónapig vagy öt évig is akár. Az első két esetben egy autómegosztó rendszeren keresztül, melyből már lehet látni néhány példát a nagyvilágban. Utóbbi két esetben pedig egy lízingkonstrukcióban, így olcsóbbá téve a városi közlekedést azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy vegyenek egy autót.

Ami magát a járművet illeti, itt is törekedtek a költségek visszaszorítására. A kockaforma autóra aszimmetrikusan nyíló ajtókat raktak, a kasztni négy sarkához helyezett kerekek pedig jó manőverezhetőséget eredményeznek. A tető elhúzható, ez szintén olcsósító megoldás, ráadásul a térérzetet is növelheti. A belső két személynek elegendő, bent ülők előtti tér pedig kifejezetten nagy, a műszerfal távolra került. A tárcsás menetválasztóval és más fontos funkciók is a kormányon kaptak helyet, egy applikáció segítségével pedig a mobiltelefon is hozzákapcsolható a járműhöz.

Az elektromos autó nagyjából 50 km/órára képes, mely a városi forgalom ritmusának felvételéhez elegendő. Az Ami One nem kerül gyártásba, ám a Citroën szerint szinte biztos, hogy lesz egy ehhez hasonló városi cirkálójuk, hiszen ebben látják a közlekedés jövőjét olyan zsúfolt helyeken, mint például Párizs belvárosa. Már csak az a kérdés, hogy ennél vagányabb vagy visszafogottabb lesz a következő koncepciójuk?