Forradalmasítaná a városi autózást a Citroën

Közzétéve:
2019-07-15, 11:46

Az Ami One koncepció egy elektromos aszfaltpattanás.

A népesség 68 százaléka nagyvárosokban fog élni néhány éven belül a Citroën egyik vezetője szerint, így ideje valami forradalmi megoldást találni a túlzsúfolt utakra. A franciáknál pedig nincs hiány kreativitásban, így kitaláltak egy koncepciót, mely az első generációs Smart méretéhez hasonlítható. Az újítás nem csak az autó maga, hanem az a konstrukció, ahogyan az emberek igénybe vehetik.

Ami One elektromos autó koncepció oldalról

Az Ami One ugyanis a mopedautó kategóriájába tartozik, így már 14 éves kortól vezethető lenne az elektromos járgány. Ezzel igyekeznek a mobilitást szélesebb körben elérhetővé tenni, ráadásul megvásárolni sem kellene ezt a modellt, így az is használhatná, aki nincs kitömve pénzzel.

A gyártó marketingigazgatója, Arnaud Belloni úgy vázolta fel, hogy az Ami One-t lehetne használni öt percig, öt óráig, öt hónapig vagy öt évig is akár. Az első két esetben egy autómegosztó rendszeren keresztül, melyből már lehet látni néhány példát a nagyvilágban. Utóbbi két esetben pedig egy lízingkonstrukcióban, így olcsóbbá téve a városi közlekedést azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy vegyenek egy autót.

Ami One elektromos autó koncepció hátulról

Ami magát a járművet illeti, itt is törekedtek a költségek visszaszorítására. A kockaforma autóra aszimmetrikusan nyíló ajtókat raktak, a kasztni négy sarkához helyezett kerekek pedig jó manőverezhetőséget eredményeznek. A tető elhúzható, ez szintén olcsósító megoldás, ráadásul a térérzetet is növelheti. A belső két személynek elegendő, bent ülők előtti tér pedig kifejezetten nagy, a műszerfal távolra került. A tárcsás menetválasztóval és más fontos funkciók is a kormányon kaptak helyet, egy applikáció segítségével pedig a mobiltelefon is hozzákapcsolható a járműhöz.

Az elektromos autó nagyjából 50 km/órára képes, mely a városi forgalom ritmusának felvételéhez elegendő. Az Ami One nem kerül gyártásba, ám a Citroën szerint szinte biztos, hogy lesz egy ehhez hasonló városi cirkálójuk, hiszen ebben látják a közlekedés jövőjét olyan zsúfolt helyeken, mint például Párizs belvárosa. Már csak az a kérdés, hogy ennél vagányabb vagy visszafogottabb lesz a következő koncepciójuk?

Forrás:

További autós hírek

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
DS X E-Tense tanulmányautó oldalról
2018. október 01.
Négy modell világpremierjét is az őszi autó kiállításra időzítették a franciák
1905 Baker electric coupé, fekete, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2018. november 27.
2018 legfelkapottabb trendje az elektromos autózás. Hiába tűnik újszerű divatnak, az elektromos autók már az 1890-es években megszokottak voltak…. aztán jött jó pár évtized kihagyás.
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot