Az autógyártóknak újra kell gondolniuk a járműpremierek megvalósítását.
Ahogyan az már korábban kiderült, néhány nappal a 2020-as Genfi Autószalon nyitónapja előtt a szervezők törölték a kiállítást, a svájci parlament ugyanis minden 1000 főnél nagyobb eseményt megtiltott az országban március közepéig a koronavírus megfékezésének érdekében. Az eseményen több mint 160 kiállító szerepelt volna, néhány autógyártónak azonban akadt vészterve is a bemutatók lebonyolítására.
A BMW, a Mercedes és az Audi online élő adásban közvetítené olyan fontos modellek leleplezését, mint a BMW Concept i4, a ráncfelvarrott Mercedes E-osztály és az Audi e-tron S. Hasonló bemutatót tervez a Honda és a Volkswagen is, a Ferrari ezzel ellentétben viszont nem szándékozik alternatív megoldást prezentálni, ahogyan az FCA-csoport is azt közölte, hogy nem alakítottak ki B-tervet. Azt azonban fontolgatják, hogy az elektromos Fiat 500 bemutatását valahogyan megoldják. A francia DS Párizs közelében rendez majd bemutatót koncepciómodelljének, a vezetőkkel pedig újraszervezik az interjúkat.
„Sajnáljuk a jelenlegi helyzetet, de a résztvevők és a kiállítók egészsége mindennél fontosabb számunkra. Ez egy nagy érvágás az autógyártóknak is, akik sokat fektettek abba, hogy jelen legyenek a kiállításon” – mondta Maurice Turrettini, a Genfi Autószalon egyik vezetője.
A 2019-es évben 660 ezer látogató vett részt a kiállításon, amely nagyjából 200-250 millió svájci frank (63-79 milliárd forint) pénzforgalmat generált. A látogatók visszakapják a jegyek árát, a kiállítók azonban a hírek szerint nem kapnak kártérítést a Palexpótól, hiszen az egészségügyi hatóságok és a parlament döntései után fújták le az eseményt.