2020. március 25. | 14:05

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció is a szektorban dolgozók megsegítéséért küzd.

A nemzetgazdaság számára fontos ágazatok túlélése kiemelt figyelmet érdemel a koronavírus okozta válság idején. A gazdaság majdani újjáépítésében fontos szerepet vállal az autós iparág is, éppen ezért az MGE (Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete) és az Autós Nagykoalíció azt kéri az Operatív Törzstől, hogy a gazdaságmentő csomag kapcsán ezt az iparágat is sorolják a súlyos problémákkal küzdő szektorok közé.

A gépjárművek kereskedelmének és javításának, továbbá a belföldi és nemzetközi áruszállítás tevékenységének szektorait az indítványuk szerint a fent említett problémás ágazatok közé kellene sorolni. Sőt, az autókölcsönzőket is ebbe a kategóriába tennék. A kormánytól az autós ágazatok munkaerejének megtartására irányított támogatásokat kértek, továbbá azt, hogy gépjárműjavítók tovább maradhassanak nyitva az ellátás és a mobilitás biztonságának érdekében. Azt is javasolták, hogy a határzáron engedjék át az alkatrészekkel Magyarországra igyekvő külföldi és magyar szállítókat.

Az Autós Nagykoalícióval együtt indítványozták, hogy a járvány visszaszorulása után olyan kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az autós iparágat, mint például a cash-flow alapú ÁFA fizetés, amely csak a beérkezett ÁFA utáni fizetést jelenti. Szorgalmazták továbbá az elektromos autók és nagycsaládosok által vásárolt a 7 vagy több üléses járművek megvételéhez biztosított támogatások kifizetésének felgyorsítását is, hiszen a rengeteg átadásra várakozó autó finanszírozása komoly terhet jelent a kereskedőknek. Ezeken kívül kezdeményezték, hogy a kormány az EU illetékeseinél érje el a szén-dioxid előírások szigorításának, valamint az emissziós büntetések egy évvel történő elhalasztását.

A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének kommunikációs igazgatója a következőket fűzte hozzá ezekhez a törekvésekhez:

„Az MGOE napokon belül benyújtja az Operatív Törzs felé a használt gépjárművek kereskedelmével kapcsolatos javaslattervezetét. Szeretnénk, ha a dupla eredetvizsga intézményét eltörölnék az első forgalomba helyezés esetén, továbbá indokolt a már műszaki adatlappal rendelkező járművek adatlapjának érvényességét kitolni lejárat esetén a veszélyhelyzet végéig. További javaslataink is lesznek például a járulékkedvezmények és adókedvezmények témakörében.” – mondta Borka J. Balázs.