szombat - 2023. február 04.
5 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 671 Ft
D 684 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Ha nincs rajta sapka… Osszuk szét!

2022. december 08. | 22:33

Mint azt bizonyára már a legtöbben hallották, december 6. este 11 órától véget ért az üzemanyagok hatósági árkorlátozása Magyarországon. Ezáltal az eddig kedvezményes tankolásra jogosultaknak (jellemzően a magánszemélyeknek) azzal kell szembesülniük, hogy az eddigi 480 Ft-os literenként ár helyett benzin esetében 650 Ft, míg a gázolaj esetében 700 Ft körüli összeget kell fizetni.

Sokakat ez a hirtelen áremelkedés az utazási szokások megváltoztatására kényszeríthet. A legjobban az jár, akinek lehetősége van gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre váltani, de sajnos ez csak a közlekedők egy kis részének lehet valós alternatíva, ráadásul a téli időjárás is korlátokat állít ennek. A közösségi közlekedés igénybevételének lehetősége már (többnyire) az időjárástól függetlenül rendelkezésre áll, viszont minden érintett számára az sem jelent megoldást.

Ha mégis az autós közlekedésnél kell/szeretnénk maradni, akkor is rendelkezésre áll egy bevált megoldás az áremelkedés hatásának csökkentésére: ha az autóink szabad helyeit nem üresjáratban pazaroljuk el, hanem felajánljuk más, ugyanazon az útvonalon utazni kívánók számára. Az üzemanyag költségét megosztva mind az autós, mind az utas jól jár, ráadásul többnyire egy jó közösségi élményt is jelent a telekocsizás.

Fotó: Depositphotos

Mit jelent ez a gyakorlatban? Nézzük egy aktuális példán keresztül!

A fővárosban dolgozó Anita párjával szeretné meglátogatni karácsonykor szüleit Orosházán. Az összesen 400 km-es oda-vissza út üzemanyagköltsége számára eddig Anita 7 l/100km fogyasztású dízelautójával eddig 13 440 Ft volt, mely most egyik napról a másikra 19 600 Ft-ra emelkedne. Ha egy telekocsi rendszerben meghirdeti az amúgy üres hátsó üléseinek két-két helyét utanként 2500 Ft költségtérítés fejében, és lesz is jelentkező a felajánlására, máris megfeleződött, 10 ezer forint alá csökken a teljes üzemanyagköltsége. Ráadásul az utasai is jól járnak, kedvező áron, kényelmesen és átszállás nélkül eljutnak Orosházára.

De kell-e félnie Anitának idegeneket beengedni az autójába? Vagy az utasainak beülni hozzá?

A telekocsi rendszerek - mint pl a 15 éve működő Oszkár telekocsi - egyik lényeges hozzáadott értéke, hogy a tagok utazást követően értékelhetik egymást, és ezen értékelések segítik a bizalom felépítését. Emellett már a találkozás előtt fontos információkat tudhatnak meg a leendő útitársról. Ennek köszönhetően - az Oszkár csapatának tudomása szerint - az elmúlt másfél évtizedben elvétve akadt csak nézeteltérés a megosztott utazások kapcsán, melyet az is alátámaszt, hogy az utazásokról leadott értékelések 99%-a pozitív.

Az Oszkar.com Telekocsi Kft.-ről

Az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatást 2007. november végén indította el két egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila. Az Oszkár mára közel 1 millió felhasználóval Magyarország kedvelt telekocsi szolgáltatása. A rendszer célja, hogy összehozza az egy irányba tartó autósokat és utasokat. A hosszabb útra induló autósok meghirdethetik az autóban lévő szabad helyeiket, így csökkentve útiköltségüket, míg az utasok egy megfizethető, gyors és rugalmas utazási formát választhatnak. Az utazás élményét a közösség sokszínűsége teszi maradandóvá. A szolgáltatás folyamatos fejlesztésének középpontjában a felhasználói igények gyors kiszolgálása, a biztonság, a bizalom, valamint az áttekinthetőség és könnyű kezelhetőség áll.

Depositphotos
A piaci árra való visszaállás után most csökken az üzemanyagok ára Először próbálta ki egy brit férfi autójának automata parkolási rendszerét, valószínűleg már megbánta - VIDEÓ

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!