2019. február 20. | 15:48

A Retro Race Autószalon alkalmával három ikonikus, szuper-szedán kerül kalapács alá. Becsületes nevén Lotus Carlton vagy Vauxhall Lotus Carlton vagy Lotus Omega vagy Opel Lotus Omega!?

A kilencvenes évek az autógyártás legnagyszerűbb korszakát jelentik számomra. Számos, még analóg, minimális elektronikával készült sportszedánt találni a korszakban, de voltak különös, gyártók közötti fúzióból született kuriózumok. Ilyen a Lotus Carlton, avagy az Opel Lotus Omega, kódnevén Type 104, ami az egyik leggyorsabb szedánnak számított születésének évében.

Az Opel Lotus Omegát 1990 és 1992 között gyártották mindössze 950 darabban. A gyári 3.0 literes, soros hathengeres motort 3.6 literesre alakították át új dugattyúkkal, hajtókarral és kovácsolt acél főtengellyel, majd két méretes Garrett T25-ös turbót tettek rá, így jött ki a 382 lóerő és 568 Nm-es nyomaték. A brutális erőt egy Corvette ZR-1-es, hatfokozatú váltó továbbította az aszfaltra.

Módosították a hátsó többlengőkaros futóművet, a Senator Servotronic kormányművét kapta meg a jobb kezelhetőség érdekében, no meg persze nagyobb féktárcsák kerültek a 17 colos Ronal felnik mögé. A Carlton hátsó szárnya életidegennek tűnhet a kocsiszekrényen, de létezése indokolt, hiszen 283 km/h végsebességre képes és 5,2 másodperc alatt éri el a 100-at - az Alpina B10 Bi-Turbo után a Lotus Omega volt a leggyorsabb sporszedán a maga idejében.

Szóval a 950 darabban legyártott Lotus Omegából most egyszerre hármat küldenek aukcióra a brit Silverstone Auctions jóvoltából a Race Retro Autószalonon. Az árverésen a 324-es sorszámú Lotus Omega kerül kalapács alá, ami egy 1993-as, 160 000 kilométert futott, nagyjából 28-32 000 fontot, azaz 10-12 millió forintot érő darab. Ezen felül látható lesz egy 1992-ben készült modell, közel kétszeres árral, 67 000 kilométerrel, érintetlen állapotban és rozsdamentes acélból készült kipufogóval. A harmadik Carlton – ami mifelénk már inkább Opel Lotus Omega – egy német belpiacos, balkormányos kivitel és annyit lehet tudni róla, hogy többet állt a kiskert hátsó részében, minthogy a német konkurenseket üldözte volna az Autobahnon.