2018. december 23. | 11:00

Sokak szerint az autógyártás aranykora évtizedekkel ezelőtt volt, mára pedig kikopott a járművekből az érzelem, az elegancia és a nyers sportosság. Íme néhány klasszikus, melyek a régi szép időkből valók.

Mint sok más gyártónak, az Opelnek is vannak olyan modelljei, melyek nagyban meghatározták a vállalat arculatának kialakulását. Ezek a típusok mára ikonikussá váltak, minden autórajongónak van legalább egy története az ehhez hasonló gyöngyszemekkel. Most megmutatok néhányat a ’80-as évekből, melyek a villámos márka büszkeségei lettek.

Monza A2

Az első generációs Monza ráncfelvarrására 1982-ben került sor, melynek során jobb lett a légellenállása, továbbá új motorokat és nagyobb fényszórókat kapott. Ez a típus leginkább a megjelenése miatt került be a listába, hiszen a korszakhoz illően letisztult, ugyanakkor stílusos dizájnt kapott. A kupésan ívelő farrész volt a legfontosabb ismertetője, ebben különbözött leginkább testvérmodelljétől, a Senatortól. Csak befecskendezéses motorokat használtak a Monzánál, kérhető volt 2,5-ös 136 lóerős, valamint 3,0 literes, 180 lovass benzinmotorral is. Kínáltak hozzá ’84-től egy 2,2-es, 115 lóerős négyhengerest is, mely a korábbinál nagyobb nyomatékkal rendelkezett. Egy alvállalkozó segítségével néhány kabrió is készült a Monzából, mely szintén ritkaságnak számít.

Lotus Omega

Az Omega széria a Rekordot váltotta 1986-ban, mely a felső középkategóriában versenybe szálló modell volt. Legérdekesebb kivitele a Lotusszal közösen fejlesztett sportváltozat, mely az 1989-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. A gazdagon spoilerezett modellben egy 3,6 literes, 24 szelepes hathengeres dolgozott. A dupla vezérműtengelyes blokk két turbót is kapott, melynek köszönhetően 377 lóerőt és 557 Nm-es maximális forgatónyomatékot produkált. A 0-100-as sprinthez mindössze 5 másodpercre volt szüksége, a vége pedig 283 km/óra volt. Az 1992-ig gyártott csúcsmodellből mindössze 907 darab készült.

Corsa A GSi

Az A Corsát 1982-ben mutatta be az Opel, mellyel belépett a kisautók szegmensébe. Akkoriban slágernek számított ez a kategória, és minden valamire való gyártó csinált egy „ideges” verziót a kisautójából. Ami a Peugoet-nak a 205 GTi, az az Opelnek a Corsa GSi volt. Ez a típus 1988-ban jelent meg a piacon, egy 1,6 literes motorral, mely 100 lóerőt produkált. A „hot hatch” kategória megszületett, melynek ez is egy jeles képviselője volt, olyan elemekkel a szérialistában, mint a sportülések, a sportkormány és a sportfutómű. Az autó végsebessége 187 km/óra volt, mely egy ekkora bódéban igencsak izgalmas élmény lehetett.

Kadett E GSi

Az ennek a modellnek alapot adó Kadett egy jelentős mérföldkő volt a gyártó történetében. Az 1984-ben év az autója díjat is elnyerő típus kialakításánál az aerodinamikára fektettek kifejezetten nagy hangsúlyt. A GSi kivitel is profitált a 0,30-as alaktényezőből, hiszen a raliban számos sorozatban győzedelmeskedtek vele jobbnál jobb pilóták. Az 1988-ban bemutatott utcai verzió is nagy népszerűségnek örvendett, a 2,0 literes, 16 szelepes motorja katalizátort is kapott, és 150 lóerőt produkált. Ráadásul ez volt az első Opel, melybe LCD műszerfalat építettek, ezzel rendkívül modern darabnak számított a kategóriájában.