2020. szeptember 10. | 15:35

A Suzuki elsőre teljesen más koncepciót képzelt el, most azonban haszongépjármű formában térhet vissza a Jimny Európába, ami így csupán kétüléses lesz.

Már az év elején voltak olyan sajtóértesülések, amelyek szerint a személyautóként Európából kivont Jimny haszongépjárműként térhet vissza. Ennek egyik oka az volt, hogy az EU-s károsanyag-kibocsátási normákat szigorították, aminek értelmében az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy a gépjárművek átlagosan legfeljebb 95 g CO2/km-t bocsássanak ki flotta szinten.

A japán márka áthidalva ezt a problémát átalakította haszongépjármű kivitelre, amelyekkel kapcsolatban nincsenek olyan durva megkötések a kibocsátás terén Európában, mint a személyautók esetében.

Így viszont azt autó csak kétüléses lett. A sík padlójú rakodóteret pedig egy ráccsal választják el az utastértől. Ez a tér összesen 863 literes, 33 literrel több, mint az előző változat lehajtott hátsó ülésekkel.  A motorháztető alatt nincs változás, két konstrukcióval kínálják, ami azt jelenti, hogy a 1,5 literes, 102 lóerős motor mellé egy ötfokozatú kézi váltó, vagy egy négysebességes automata váltót adnak. 

A Suzukinál évek óta gondot jelentenek a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok, annak ellenére, hogy jellemzően kisméretű, könnyű autókat dobnak piacra. A Jimny egyébként nagyobb sikert ért el az európai piacon, mint ahogy azt a márka várta. A korábbi eladásaik néhány ezresek voltak a típussal kapcsolatban, most viszont a mennyiség átlépte volna a cég európai emissziós kvótáját.

Ezt megoldva piacra is dobhatják az új Suzuki Jimny haszongépjármű modellt, amit kisvállalkozások és egyéni vállalkozó szakemberek is előszeretettel használhatnak majd. Arról egyelőre nincsenek pontos információk, hogy Magyarországra mikor érkezhet meg ez a típus.

Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.