A modell sajnos áldozata lesz az Audi elektromosítási lázának, így a V10-es változat helyett első körben hibridkéntfolytatja életútját az Audi R8.
Az Audi elhatározta, hogy 2026 után minden új autójuk elektromos lesz, 2033-tól pedig nem fognak belső égésű motorral szerelt autót gyártani. Ebbe még az olyan különleges modellek sem férnek bele, mint a frissen lemondott TT, vagy egy még komolyabb darab, az R8 V10 GT. A 12 éve gyártott modellnek most mutatkozott be búcsúszériája, amiből a szerencsések összesen 333 darabon osztozhatnak majd.
Igen, tudom, hogy a modell elengedhetetlen volt az emberiség létezéséhez, mégis el kell engednünk. De hogy a könnycseppek között legyen egy kis mosoly, tisztes limitált szériával készült az Audi. Mert a modellel együtt a V10-es motor is megszűnik, úgyhogy muszáj volt még a végére valamit villantani.
620 lóerő elég lesz társítva 565 Nm nyomatékkal? Ami egyébként 6400-tól ébred és akár 8700-ig is elforog az 5,2 literes, V10-es FSI motor. Egészen félelmetes számok ezek, de a különlegesség, hogy ez most csak a hátsó kerekekre fog menni. Érdekes döntés, hogy pont az Audi hagyja ki egy ikonikus modelljéből az összkerékhajtást.
Persze nem hagyják cserben a leendő sofőröket, természetesen az R8 V10 elektronikája okosabb lesz, mint eddig valaha. Amellett, hogy a hétfokozatú duplakuplungos váltón is gyorsítottak és további könnyítésekkel 20 kilót spóroltak (így már csak 1570 kg), egy intelligens nyomatékelosztást segítő rendszert kapott az autó. Ennek a rendszernek a működését befolyásolhatjuk majd kormánykapcsolókkal, mert ha esetleg driftelni támad kedvünk egy elhagyatott reptéren, akkor a számítógép szabad kezet enged, viszont ha egy versenypályán aláznánk meg minden földi halandót, akkor sem jön majd zavarba.
Azteljes nevén Audi R8 Coupé V10 GT RWD várhatóan 2023-ban kerül majd a kereskedésekbe, de ha már ilyen hamar beharangozták, valószínűleg nem lesz sokáig készleten. Mindenesetre vastagnak kell lenni egy ilyen birtoklásához, mert vételára a jelenlegi tervek szerint 225 ezer euró lesz, ez átszámolva jelenlegi árfolyamon bő 94 millió forint. A folytatásban elméletileg először egy V8-as motor fog együtt dolgozni egy hibrid rendszerrel, később viszont teljesen elektromos lehet majd a modell.
Ezzel pedig a győri Audi is búcsúzik a V10-től, ahol egyre több elektromos autókhoz kapcsolódó gyártósort létesítenek.
Forrás és nyitókép: Audi