2019. május 01. | 19:33

Sürgetnék Toyotáék az önvezető autók térnyerését

Egy új Toyotában helyet foglalva a Toyota Safety Sense, egy Lexusban pedig a Lexus Safety System fogad. Ezek más néven ugyan, de az aktív biztonsági rendszereket és vezetéstámogató technológiákat gyűjtik egy csokorba. Az önvezetés mindennél nagyobb kihívást jelent az autóipar számára, rendkívül komplex dolog, melyhez egyrészt megbízható útinformációk, térképadatok szükségesek, viszont a HD térképek a világ 39,5 millió kilométeres úthálózatának alig egy százalékát fedik le.

Az országutakon kívül tehát a városi utcákat és kisebb úthálózatokat igyekeznek feltérképezni a két cég tokiói tesztjárművei. A Lexus ES-re szerelt kamerák a Toyota Safety Sense (TSS) rendszer alapján működnek, a begyűjtött képeket, információkat pedig az úgynevezett CARMERA valós idejű platformja dolgozza fel. A CARMERA „élő”, önvezető járműveknek szánt HD térképezést szolgáló, utcai információs platform. A szolgáltatás segít valós időben azonosítani az utakon kialakult változásokat, a navigáció szempontjából meghatározó eseményeket, s ezzel folyamatosan frissíti a járműipari gyártók és a „mobilitás, mint szolgáltatás” szlogent valló vállalatok számára készített 3D térképeket.

A CARMERA birtokában lévő több millió kilométernyi videóanyag strukturálását és kiegészítését a városokban üzemelő flottajárművek biztonsági követőrendszere által rögzített adatok segítségével végzik majd. A generált térképek és a jelenleg is elérhető digitális térképek ötvözésével pedig egy megbízhatóbb útinformációkat tartalmazó adatbázis keletkezhet a jövő önvezető autói számára.

„Az önvezetéshez használt térképek elkészítéséhez jelenleg igen drága, ráadásul csekély számban rendelkezésre álló különleges térképező járműveket használnak, a HD térképek megrajzolásához pedig egy igen hosszadalmas manuális eljárás szükséges. Éppen ezért nagy örömmel dolgozunk együtt a CARMERA-val a HD térképezés automatizálásán, és azon, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az önvezetésen alapuló mobilitást" – mutat rá Mandali Khalesi, a TRI-AD (Toyota Research Institute-Advanced Development Inc.) önvezető autókért felelős alelnöke.