2019. november 30. | 13:25

Egészen nagy esély van rá, hogy hibrid hajtással érkezzen a következő generációs Miata

Az van srácok, hogy szétadnám. Az Mx-5-t sosem a hajtóműért szerettük, mindig is egy gyengécske kocsi volt, de ellensúlyozni tudta a futómű-váltó-súly hármassal ezt a lóerőhiányosságot. Bár az NDRF már izmosnak számít a maga 181 lóerejével a Madzagok között, mégsem nevezhető egy igazi erőgyár kocsinak. Megy, mint az ökör (legalábbis érzetre tuti), hiszen pillekönnyű, de az erős autók közé nem sorolnám semmiképpen.

És éppen a könnyűsége lesz az, amit továbbra is makacsul megtart a gyártó, még akkor is, ha az MX-5 elektromosítás áldozatává válik. Mit beszélek itt áldozatról, ültem én már rettentően izgalmas hibridben, sőt, ha a saját mx-5-m az lenne, frankón örülnék neki. Attól hogy valami hibrid még nem unalmas, kapsz cserébe alacsonyabb fogyasztást, körenyezetbarátabb kibocsájtást, és ha frankón van hangolva a rendszer, még plusz lóerőket is. És a kipufogó is lehet hangos, és a belső égésű motorod is megmarad. Szóval szerintem a hibrid egy elég jó dolog.

Az 1989-es bemutatás óta a Miata a világ legnépszerűbb roadstere, a jelenleg futó ND generáció mostanra már 4 éve fut majd a piacon, érkezett már modellfrissítés és motorpaletta bővítés is, itt az ideje, hogy a Mazda mérnökei elkezdjenek a következő generáción gondolkodni. Az NE-nek azonban már sokkal több nehézséggel kell majd megküzdenie mint elődeinek, hiszen számos akadályt görget elé a rendszer.

A tervezéskor számításba kell venni, hogy az autónak könnyűnek és kompaktnak kell maradnia, megkell felelnie az egyre szigorodó kibocsájtási normáknak, megfelelő szinten kell tartani a fogyasztást és a teljesítményt, arról nem is beszélve, hogy maga a Miata olyan rajongásnak örvend, hogy az új generációkkal szembeni elvárások egyre csak nőnek, hiszen eddig nem csalódtunk egyikben sem, az 5. érának is ugyanilyen tökéletesnek kell lennie. Felvan adva tehát a feladat, amelyet Ichiro Hirose a Mazda dizájn főnöke is megerősített:

„A lehető legjobb erőforrást keressük, hogy a jármű pehelykönnyű maradjon, de megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak, számos lehetőséget meg kell vizsgáljunk. Egyelőre nincs konkrét elképzelésem és válaszom az érkező generációval kapcsolatban, de az biztos, hogy egy olyan járművet kell tervezzünk, amelyben a tulajdonosoknak nem kell aggódni, hogy nem környezetbarát.”

Az elektromos hajtásláncok beépítésével minden modell némi súlyfelesleget is felhalmoz, amelyet az MX-5 mérnökei várhatóan a karosszéria egyes elemeinek cseréjével és új anyagok használatával próbálnak majd lefaragni. Mazdáéknál egyébként terítéken a Rotary motorok újraélesztése is, bár csak hatótáv növelőként emlegetik, én azért nagyon várom a fejleményeket.

Ha más autóipari újdonság is érdekel, csekkold a hímrűsorunkat is a Youtube-n!