2019. november 25. | 15:29

Egyre biztosabb, hogy a Mazda bedobja a következő RX generációt a buliba.

Már nagyon régóta rebesgetik, hogy érkezik az RX széria következő tagja, most pedig valószerűbbnek tűnik, mint valaha. 2015-ben a japán gyártó bedobta az RX-Vision koncepciót, most pedig a Wankel motor felélesztésével egyre reálisabb, hogy megkapjuk a legendás RX-7 méltó utódját. Sajnos az RX-8-ról jó szívvel nem tudom elmondani, hogy méltó utód lenne, persze ettől még egyáltalán nem rossz. Sőt!

Üzletileg talán most érné meg a legjobban a Mazdának a feltámasztás, bár a Wankel motort magát már sosem fogjuk visszakapni abban a formában ahogy azt várnád. Hiszen az idén a Tokiói Autószalonon bemutatott MX-30 elektromos modellel együtt leplezték le, mint rásegítő egységet. Az újra gondolt és fejlesztett Wankel nem csupán tisztán elektromos gépekben, hanem plug-in hibrid és egyszerű hibrid rendszerekben is képes lesz hiba nélkül produkálni. Nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy az új Rotor képes LPG gázzal és hidrogénnel is üzemelni, ezért valószínűleg még számos a jövőben érkező Mazda modellben találkozhatsz majd vele.

Hirose Icsiro elmondta, hogy a wankel nagyon jó megoldás lesz a jövőbeni elektromos megoldások mellett, hiszen nagyon alacsony a zajkibocsátása és a vibráció és a legkülönbözőbb variációkban képes megállni a helyét. Költség hatékonysága miatt azt sem tartják lehetetlennek a japánok, hogy később sportautóba kerüljön az egység. És itt érkeztünk el a lényeghez. Szóba került ugyanis, hogy a soron következő RX szériának kizárólag ezzel a Rotorral kellene dolgoznia, így viszont a vezető mérnök elmondása szerint rettentően drága lenne a fejlesztés, és még a kibocsájtási szabályozásoknak sem biztos, hogy képes lenne megfelelni önmagában.

„A Mazda a különféle technológiák kombinációit fejleszti autóiba, ha erre is találunk valamilyen illeszkedő, kombinálható egységet (sport autó számára) akkor a Rotary mindenképpen jó megoldás lehet.”

A csúcskategóriás sport autó lehetőségéről, azaz az RX-9-ről Ikuo Maeda vezető formatervező a következőket nyilatkozta:

„Nehéz csak a rotary motorral szerelt sportautók fejlesztésére koncentrálni, de látni akarjuk, hogyan sikerül áthidalni a problémákat ezzel a tartománynövelő egységgel. Természetesen az álom ugyanaz, szeretnénk látni egy RX szériás sportautót a közeljövőben.”

Bár maga a modell még nem került megerősítésre a gyártó által, a Mazda nem rég nyújtott be egy vázszerkezeti szabadalmat, amely egy sor sportautóra jellemző tulajdonsággal rendelkezik. Árulkodó jel a duplalengőkaros felfüggesztés, a viszonylag kicsi motortér és a könnyű szénszálakkal erősített műanyag és alumínium alkatrészek.