2020. január 23. | 14:45

A terepesített verzió a Jazz Crosstar névre hallgat majd.

A Honda Jazz legújabb nemzedékét teljesen újra tervezték, szerencsére a remekül variálható, méreteihez képest tágas utastér továbbra is megmarad. A rövid orr-résszel, az előre helyezett utastérrel vélhetően a kategória legpraktikusabb modelljéről van szó, ami megtartotta szerethető kisautós arányait. A crossoveresített Jazz a Crosstar megnövelt hasmagasságot, egyedi hűtőmaszkot, tetősíneket és vízálló kárpitozást kap.

A beltérben széria felszereltségnek számít a 9”-os központi érintőkijelző és a szintén alapáras, 7”-os TFT-műszeregység. Pozitívum, hogy a középkonzol könyöktámasza azonos magasságban van az ajtókárpitok könyöktámaszával. A síkpadlós elrendezésű utastérben elöl új generációs ülésvázak, hátul vastagabban párnázott üléseket találhatunk, amiket természetesen síkba lehet dönteni. A kamera-radar kettős helyett már csak széles látószögű kamerát alkalmaz az autó, így képes lesz észlelni felfestés nélkül is az úttest szélét. Az automata vészfékrendszer már éjszaka is éberen őrködik, ezen felül kaphatunk az autóhoz adaptív tempomatot és sávtartót egyaránt.

Európában csak és kizárólag az e:HEV névre keresztelt, dupla villanymotoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető az új Jazz. A műszaki adatokról nem közölt információkat a gyártó, de azt elmondták, hogy az akkumulátorokat sikerült úgy elhelyezniük, hogy továbbra is praktikus és tágas kompaktot kaphatnak a vásárlók.

2022-től minden modelljét részben vagy teljesen elektromos kivitelben kínálná a Honda, az új hibrid Jazz még idén elérhetővé válik az európai piacon, árat egyelőre nem közöltek.