2021. január 15. | 15:11

A következő generációs HR-V megjelenése még odébb van.

A Honda befejezte a második generációs HR-V (egyes országokban Vezel) crossover gyártását, mivel az nem felel meg azoknak az európai kibocsátási normáknak, melyek január elsejével léptek hatályba (készleten még vannak új példányok).  A harmadik generációs HR-V vélhetően radikálisan eltér majd az elődjétől, ám annak megjelenésére még hónapokat kell várni.

A Nissan Juke riválisa már nem is választható opció a Honda brit honlapján, vagyis az Egyesült Királyságban élők jelenleg a Civic, a CR-V, az E és a Jazz modellek közül válogathatnak. Alapvetően nem meglepő a Honda döntése, ami rossz hír a japánok számára, hogy több hónapos csúszásban vannak, a harmadik generációs, várhatóan hibrid hajtáslánccal szerelt HR-V 2021 végén, rosszabb esetben 2022 elején törhet be a piacra.

A második generációs HR-V benzines és dízel motorral is kapható, bár az 1,6-os dízelmotorral szerelt változat nem mindegyik európai országban rendelhető. A következő generációban már egyik erőforrás sem tér vissza, az új HR-V ugyanis villanyosítva lesz. A Honda tervébe ez pontosan beilleszkedik, a japán márka 2022-től nem szeretne eladni hagyományos motorokkal szerelt új autókat az európai országokban.

Lehetséges, hogy a többi európai piacról is eltűnnek a második generációs példányok. Magyarországon még rendelhetők a HR-V változatai (Comfort, Elegance, Executive és Sport), de aztán idehaza is megjelenik a modell új nemzedéke. Kérdésünkre a Honda magyarországi képviselője, Szabó Ildikó elárulta, hogy nálunk készletről még kaphatók a második generációs HR-V-k.