Autógyártók: az EU szépen lassan kinyírja a belső égésű motoros kocsikat

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-12-10, 13:22

A jövőben veszteségessé válhat a benzines és dízeles járművek gyártása.

Aggodalmuknak adtak hangot az autógyártók, mivel elmondásuk szerint az Európai Unió által szorgalmazott károsanyag-kibocsátási normák szigorítása miatt veszteségessé válhatnak az olyan típusú gépkocsik gyártása, amelyek nem hibrid vagy teljesen elektromos hajtáslánccal készülnek.

Az EURO 7-es szabvány tovább csökkenti a légszennyező anyagok, például a finom részecskék, a szénhidrogének és a szén-monoxid maximálisan megengedett kibocsátását. A szigorodó normák a tervek szerint 2025-ig lépnek érvénybe az Európai Unió tagállamaiban.

Az új autóknak 2021. január 1-től az Euro 6d Temp helyett az Euro 6d emissziós szabványoknak kell megfelelniük az európai piacokon. Eszerint az új kocsik a tesztpadon és az úton kilométerenként legfeljebb 80 milligramm nitrogén-oxidot (NOx) bocsáthatnak ki. Egy új javaslat szerint ez a határérték később kilométerenként 30 milligrammra csökkenhet.

Az EU szakemberei a valós vezetési körülmények között tapasztalt károsanyag-kibocsátáshoz (Real Driving Emissions, RDE) kapcsolódó paraméterek szigorítását szorgalmazzák, amelyek eddig figyelmen kívül hagyták a statisztikailag ritkán előforduló helyzeteket, például a szélsőséges hőmérsékleteket.

A Volkswagen egyik vezető mérnöke elmondta, hogy az EURO 7-es normák életbe lépése után a VW nem engedheti meg magának, hogy 15 000 euróért árulja az új Polókat.

„A belső égésű motorral szerelt autóknak végük lesz, ha a beígértek szerint szigorodnak tovább a kibocsátási normák. Még a mild-hibrid hajtáslánccal szerelt járművek sem felelhetnek meg az ilyen alacsonyra szorított követelményeknek minden helyzetben. Azok az emberek, akik valamilyen okból nem tudnak elektromos autót venni, azok inkább a meglévő kocsikhoz fognak ragaszkodni, ahelyett, hogy tisztábbra cserélnék őket” – mondta a Volkswagen mérnöke, akinek a nevét nem fedte fel az Automotive News Europe.

Az EU-t valószínűleg nem fogja meghatni ez a nyilatkozat, már elköteleződött a karbonsemlegesség mellett. A Reuters információja szerint az Unió célkitűzése az, hogy 2030-ra összesen 30 millió elektromos autó járja az európai utakat. Ezt elősegítené az a terv, miszerint ebben az évtizedben 3 millió új töltőhelynek és 1000 hidrogén üzemanyagtöltő állomásnak kell létrejönnie Európa szerte. Az EU tervezete nem csak az autóiparra koncentrál, az ugyanis kitér a vasúti forgalom, a repülők és a hajók forgalmának ökológiai lábnyomának csökkentésére is.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Focus ST eleje
2021. március 11.
A dán klímaügyi miniszter szerint fel kell pörgetni a közúti közlekedés zöld átmenetét.
Ford Mondeo
2021. március 26.
A márka egyik legismertebb modellje az elmúlt években sokat veszített népszerűségéből.

További hírek