A Toyota elkötelezett az iránt, hogy teljesítse az Európai Unió által meghatározott flotta-kibocsátási célokat. Magyarul a japánok kiállnak az EU klímatörekvései mellett.

Toyota Mirai oldalról fotózva

Az autógyártóknak az új személygépkocsik esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítaniuk az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest. Ezek az előírások értelemszerűen az EU területén értékesíteni kívánt járművekre vonatkoznak.

„A CO2-kibocsátási törekvések tekintetében ugyanannyira elkötelezettek vagyunk, mint az Európai Unió, a kitűzött célok elérésnek érdekében tovább villamosítjuk az európai portfóliónkat. A tervek szerint az évtized végére a zéró károsanyag-kibocsátású járművek adják majd az eladásaink harmadát Európában” – nyilatkozta az Automotive News Europe-nak a Toyota Europe vezérigazgatója, Johan van Zyl.

Jelen pillanatban a Toyota (és prémiummárkája, a Lexus) egy-egy zéró emissziós modellt kínál Európában. A hidrogén alapú üzemanyagcellával meghajtott Toyota Mirairól és a Lexus UX 300e full elektromos kompakt crossoverről van szó. A Toyota következő generációs, teljesen hibrid modelljei az európai eladások felét adják majd Van Zyl előrejelzése szerint. A vezérigazgató hozzátette, hogy a plug-in hibridek részesedése 10 százalék lesz, míg a belső égésű motorral szerelt modellek részesedése az 5 százalékot sem éri majd el ugyanerre az időszakra kivetítve.

Lexus UX 300e oldalról

A Toyota a hibrid technológiában vezető szerepet tölt be a Prius 1997-es bevezetése óta, az elektromosautó-piacra való belépést ugyanakkor nem siette el, emiatt pedig kicsit hátrányba is került a riválisokhoz képest. Van Zyl azonban elmondta, hogy a japán autógyártó offenzívát akar indítani a villanyautó-fronton, hogy a 2020-as évek hátralévő részében lecsökkentse a hátrányát a többiekhez képest.